Hustillverkare
Snailman: tja, då låter det ju som om man får skippa ikea då, om dom nu inte hinner byta tillbaka innan det är dags att köpa alltså...
Zelmilainen: druvan: får man fråga vilken leverantör, vilket hus?
Toffen: Jag skulle vilja ha några referenser till företaget Takexperten som huserar i Borås och Ulrecehamn med omnejd.
Zelmilainen: [citat] ok, tack. det kommer finnas tele i närheten. stenläggning, gräs och det vill jag inte räkna med denna summa utan har det bredvid.
nybyggd: men hallå ! dennna fråga bör väl ändå hamna under 'färg och målning' detta börjar snart bli en tråd enkom för smv.
Marypytting: Hej! Vi bygger med Västkustvillan. Slutbesiktning nästa vecka. Vi ritade eget hus, alltså inte kataloghus. Vi är nöjda och kan rekommendera dem. De problem som vi haft berodde främst på säljaren och att alla kontakter med arkitekterna på huvudkontoret gick genom honom. Till slut struntade vi i säljaren och tog allt med huvudkontoret och de har varit helt suveräna. Bygger man kataloghus
v-g: Man måste nog vara nästan skvatt galen om man gör en såpass stor affär med ett företag som visar sån attityd gentemot kunder. Synd för husen är väldigt fina (iaf på bild).
Väinö: Nu byggde vi inte vårt hus med prefab utan i lösvirke men vi hamnade i tvist med byggaren. Det ni definitivt skall ha är en OBEROENDE besiktningsman som ger ett utlåtande. Man kan ju inte lita på någon som är partisk! Vi hade mycket hjälp av vår projektledare samt den opartiska besiktningsmannen när vi skulle argumentera i tvisten.
Bonneville: Hej! Står och väger mellan några hustillverkare. Någon som byggt och/eller bor i ett Sjödalshus Villa Linné Ett? Tacksam för alls slags upplysning om huset och företaget. :)
brud2006: Är det ingen som har byggt ett FH Smaragd, som har lite bilder och olika alternativ på planlösningar att visa??
Budski: Hej, älvsbyhus har även ett eget forum. http://alvsbyhus.forum24.se/alvsbyhus.html
patrik659: [citat] Vi försöker vänja oss redan nu, käkar radhusbiff och på söndagarna blir det med lingonsylt till :-))
Mr_Mallorca: Hej var o tittade på en ugglan classic 159 igår och det var så jäkla fint! tips till alla ni som tänker bygga den är att ta bort väggen bakom trappan till lilla sovrummet då har man genast ett fint matsalplats med utgång till altan! det kommer vi göra!
Byggherre: Välj LB-hus så får du totalentrepenad dessutom, plus många andra fördelar tycker jag.
Ingela S: Köp en bygg sats från Foamsystem så behöver du inte pruta, redan billigt Och dom fixar vad du vill ha. Fråga efter en kille som heter Pierre .
Turbo_Nenne: Vi byggde ett basic 2 förra året och vi är mycket nöjda med det. Ahus har varit bra som hus säljare. Titta in på vår bygg blogg som vi hade under bygget. www.daggrosvagen1.blogg.se skall väll tillaga att vi köpte en byggsats och byggde helt själva. /// Nenne
brud2006: Ok kanon, då ska jag ta kontakt med vårt lokalkontor och se vad de har för priser m.m.=) Tack!!
Låneslav: Hej. Vi har fått en bra offert från ett företag som heter Trep i Oskarshamn. De är certifierade av Monier och allt verkar jättebra. De ska också ha vunnit årets tak förra året. Är det någon som har erfarenhet av detta företag?
welph: Vi trivs väldigt bra i huset, vi har lite kvar att göra i huset för vi valde att göra en del själva: spackla väggar tak, måla, tapetsera, lägga golv och sätta lister....nått litet list jobb kvar. Myresjöhus har varit ganska bra att ha att göra med, men det gäller att ligga på för att få saker gjort. Verkar inte vara nån större skillnad emot andra leverantörer. Just nu behöver
kungkokos: De flesta husföretag brukar ta väldigt bra betalt för sina garage. Fixa en separat lösning senare istället så sparar du en bra hacka.
jossi_villan: Vad gäller priser.. 3,3 är ju knappast priset för hus och garage, utan med tomt, mark, anslutningsavgifter alt. ny brunn osv... Vi har kollat runt MYCKET och jämfört framlänges o baklänges och Lindö känns som ett prisvärt och välutrustat alternativ vad gäller husval, sen beror ju totalkostnaden till stor del på vad för tomt man får tag på! Ett alternativ för att komma ner lite i
joakimholmlund: Hej....jag är i samma sits som dig, gillar det jag sett men vill gärna höra med om vad folk tycker om resultatet och hur leveranser har funkat
joakimholmlund: Var nere på husknuten igår och tittade på deras visningshus, dom har ett alternativ till gullberga med sk klimatväggar, ytterst 70mm betong, sen cellplast, mineralull och sedan gips. för detaljer se http://www.finjabetong.se/App_Resource/Page/file/prefab/pdf/sv/7001.pdf säljaren sa att betongen ligger emot fyllnadsmassor i sluttningsplanet, idag isolerar man väl alltid på utsidan av