Någon som har avstått vitvaror etc i ett Myresjöhus? Hur mycket pengar får man tillbaks? Är det värt att köpa eget?

/Stockholmsfamiljen

Kompis tog bort det, fick inte alls mycket i avdrag tror det var 25000. Har man kontakter och kan få inköpspriser kan nog klara det, speciellt om man väljer tillval på vitvarorna för det påslaget brukar rinna iväg också.

39.000:- hade de dragit bort om vi valt att ta bort alla vitvaror, nu valde vi att behålla en spis + ugn så det bortdragna priset blev ca 30.000:-
:)
Men visst det är fullt klart att det är läge att köpa själv, för precis som Calle_L sa så tenderar "uppgradering" på vitvarorna kosta rätt mkt.

25630:-

Vilka stilpaket (rostfritt/alu/exklusiv) hade ni valt innan avdragen gjordes?

HannaBo skrev:
Vilka stilpaket (rostfritt/alu/exklusiv) hade ni valt innan avdragen gjordes?
Standard paket :)

Vi får avdrag på 31600:-
Siemens standardpaket (även tvättmaskin & torkskåp)

Har bott i ett Myresjöhus i 3 mån. Tvättmaskinen funkar ej och Myresjöhus hänvisar till Siemens (d v s typ dom struntar i det...) Med facit i hand hade jag HELT klart fixat detta själv om jag skulle gjort om samma bygge.

Men om jag fick välja på att få min tvättmaskin lagad av en snickare från husföretaget, eller av en auktoriserad reparatör som tillverkaren skickar ut, så väljer jag helt klart det senare.

Jag ser inte riktigt sambandet här. Om du hade köpt maskinen själv och den går sönder, då får du själv ta kontakt med siemens eller?

Det låter för mig som det enklaste för både dig och Myresjöhus att du själv kontaktar serviceorganisationen, kommer överens om tid osv. Skall du gå via Myresjöhus så blir de bara en mellanhand, där uppgifter kan missförstås, fel i kommunikationen osv.

Detta givet att garantin inte blir strul.

jnilsson skrev:
Har bott i ett Myresjöhus i 3 mån. Tvättmaskinen funkar ej och Myresjöhus hänvisar till Siemens (d v s typ dom struntar i det...)
Jamen givetvis. Min tvättmaskin började låta konstigt, inte tusan gick jag till affären utan vände mig direkt till Electrolux (som skickade ut reparatör nästan direkt). Varför ska man låta det gå genom en mellanhand när det går fortare att göra det själv och eliminera eventuella missförstånd?

håller med ovanstående,inte går man till husföretaget och felanmäler sin vitvara.
du kan direkt gå till fabrikantens service avdelning och dom kommer omgående efter du berättat typ nr på maskin samt slutbesiktings dag för det är
ju så att du har 2 år efter den dan.
jag fick min huskvarna fixad perfekt såhär.

Oavsett vilket så är Myresjöhus ansvariga att ta hand om en sådan reklamation eftersom det är dom som är slutgiltiga säljare av produkten. Att bara hänvisa vidare tycker jag är nonchalant och dålig stil. Om dom däremot erbjuder att lösa problemet men snällt infromerar kunden om att servicen går snabbare om man vänder sig direkt till Siemens är detta ett mer professionellt agerande.

Allt beror givetvis vilken typ av företag man är och hur mycket man bryr sig om kunden. Vad gäller Myresjöhus är jag inte alls förvånad. Allt är som vanligt för dom har ju redan fått betalt..

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.