hej! undrar om någon lyckades att pruta deras pris och på vilket sett då? vi har fått kalkyl och nu handlar det om lb och modulenthus. planlössningen passar bättre hos LB men standard är högre hos MH. om man skulle kunna få visa tillval under samma pris
tack till alla som vill hjälpa oss att hitta den bästa lössningen

jag prutade 35,000 på en uggla för 2 veckor sen,dom sa det var en kampanj d,s

När jag pratade med modulenthus så körde de en kampanj just då på 5%, jag frågade hur länge, och han svarade ett tag. Och om man kunde börja bygga senast maj så var det ytterligare 5%

Det är som regel lättare att pruta genom att få tex en del tillägg "på köpet".
Betala samma och få den dyrare fondtapeten, vitvaran, handtaget etc.

Är standarden högre hos MH? Jag har alltid känt att den är högre hos LB-hus, de har platta på mark o MH bara sin nya hybrid platta/krypgrundskonstruktion. Rätta mig om jag har fel.

Närå, Myresjöhus ahr riktig platta på mark. Konstruktionsmässigt har dock LB-hus högre stnadard anser jag.

Men Modulenthus har väl krypgrund? jag menade dem.

ja,det stämmer. Finndomogrunden.

Hejsan
Vi fick med det rostfria i köket utan alltför mkt besvär, jag tror nästan att det följer med i priset numera
På vilket sätt är standarden högre på ett MH?

mvh Andreas

Första inlägget för mig, hej alla glada!

VI har kikat på LB-hus här i Umeå och just pruta på priset verkar inte vara intressant men
att få extra tillval för samma peng osv kan nog gå lättare. Tilläggas bör att vi inte gått in så
hårt för att pressa priset.

Dock tycker jag personligen att det skall gå pruta på deras hus då alla andra inom
byggsektorn tvingas att dumpa priserna som följd av konjunkturnedgången.
Mindre kunder på marknaden gör ju att tillverkarna får slåss hårdare om dom som har pengar att bygga för, det är väl därför kommuner mfl bygger som aldrig förr i dessa tider.

Over and out!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.