Hemma hos
cpalm: [citat] En spottstyver jämfört med vad det kostar att sätta om hela ugnen. Du får se det i perspektivet att det inte behöver göras ofta.
HeddanL: [citat] Synd att den modellen inte finns längre hade varit enkelt att bara köpa en likadan iom att den funkar hos dig. Har försökt göra lite research av vad vi behöver för en robot och alla säger olika… Allt från ”Ta den dyraste zodiac” till ”köp en billig (5k!) som bara tar botten, ingen robot kommer klara dina väggar”. Så därför lite mer specifika frågor. Klättrar din
gaidin: [citat] Jag lovar dig att som grannen 10 meter från ditt kök hade jag inte brytt mig om att du fyllde frysen heller. Men jag hade uppskattat en bit galt emellanåt 😆
etompau: Troligtvis icke utbytbar ljuskälla. Om du vill byta hela enheten så brukar dessa sitta med fjäderbelastade armar som spänner mot ovansidan på taket. Då är det bara att lirka /dra ut hela enheten från hålet i taket.
Farstatjej90: Du kommer ju inte ifrån risken, det är en av nackdelarna med plåt helt klart. En grej som du kan göra är att bara såga den 45 grader så har i i varje fall inte samma vassa hörn. Du kan klä kanten med nån kantskyddsprofil (verkar det heta). Du kan köpa en u-profil i cortenplåt som avslut på plåten. Det var väl det jag kommer på så här...🤔
Kristina Johansson7: Tack, för svaret. Jag vet inte om den är behandlad. Jag har just flyttat in i lägenheten. Men det finns behandling men kan lägga på för att skydda mässingen. Kan vara bra för att inte få mer missfärgningar.
Rickard.lj: Trä lister blir tunga , foam är enkla å Limma , men kräver att du målar in dem ,
Martinimalmö: Hej, Har ett fönsterskjutparti i pvc och handtaget har börjat lossna. Har tagit av det och det verkar som att skruvhålen är uttjänta, av fyra hål är det bara ett där skruven verkligen suger tag. Kan jag plugga, fylla med plastiskt trä eller finns det några andra tips för att slippa köpa ett helt nytt skjutparti? Alla förslag är varmt välkomna!
useless: [citat] Expansionskärlet har ingenting med vattnet i kranen att göra.
Thomas_Blekinge: Du bygger först en passande låda med sidodelar, bottendel och överdel. Om du vill ha ett bakstycke räcker det med ganska tunn MDF eller masonit. MDF är ganska tungt så bottendelen kommer att bågnar om du inte förstärka det. Säkrast är en liten vinkelprofil i stål/alu som du skruvar i framkant. Bauhaus har många olika profiler. Att skruva i MDF kräver förborrning. Är lådan klar
SågspånPappspikEternit: [citat] Då förstår jag bakgrunden till frågan! [citat] Det finns i de flesta städer företag som jobbar med fastighetsservice. Många bostadsrättsföreningar och hyresvärdar lejer ut sin fastighetsskötsel till såna företag. Vad tror du om att höra med ett fastighetsserviceföretag om de kan ge ditt hus motsvarande skötsel och regelbundna kontroller som de ger till flerfamiljshus?
Farstatjej90: Det är inga problem att skruva och limma upp. När jag gjorde det såldes panelen bredvid ett bord med svarta skruvar och PL400 för fästning (lim). Använda båda. Det är jättelätt. Sen uttaget och brytaren på väggen behöver förhöjas, det fanns förhöjning till det i mitt fall. Ett tips för att få hålet rätt i panelen är att ta en krysslaser och sätta krysset exakt i mitten av
Vesna73: Min gamla kombo kyl/frys gick sönder så köpte en begagnad, fint skick rent utseendemässigt men låter sjukt mycket, Electrolux. Är detta normalt? Jag stör mig otroligt..
Pjosk75: [citat] Jo, fast det beror väl på utgångsläget också. Är det 99% relativ luftfuktighet i krypgrunden så kan det knappast bli värre om en fläkt sätts in och suger ut luft under någon månad. När marken är plastat och renoveringen förhoppningsvis klart så är det dags att ta bort fläktenlovh stängs ventilationen igen. Sedan känns det bra att ha lite luftomsättning när en håller
Demmpa: Trähus rör sig alltid. Beroende på om det är enkelgips, dubbelgips eller gips+osb och hur skarvarna mellan skivorna läggs så blir det olika mycket sprickor i skarvarna. Det är bara estetiskt.
O: Räkna hur många ben den har. Insekter har 6 ben. Dock kan de bli av med dem. Men att en insekt blir av med alla benen är kanske inte såå troligt.
sturnus: [citat] Keep it up, and if you come up with something, ask! Glad Påsk
@ndreas: [citat] Ser att du har en annan tråd med samma frågor. Det är alltså estetiskt. Måla eller tapetsera som du vill...
cpalm: [citat] Lämnar själv av princip helst inte ut nycklar till bostaden till okända personer. Ur det perspektivet tycker jag själv att det är mycket bra om någon representant från föreningen är med och håller lite koll på vad som händer och håller ordning på nycklar, osv. om jag inte själv har möjlighet att vara hemma. Ett alternativ är att se om man kan komma överens om en mer
Parkvillan1930: [citat] Jag har gått i tankarna att bygga in din snyggt på något vis, och som du säger så känns det ju onödigt att gjuta fast dom. Jag ska kolla lite på de där med idén om att lägga dom i någon form av rör
Belastar: [citat] Värmen. Om du har hela kamin sotig så kommer de bli lite varmare på vissa partier och sotet brinner bort. Då kan du få lite ljusare delar.
Therese Viklund: Hej! Jag och min man har byggt en stor skåp av underbart fina gamla fönster som dörrar. Denna skåpen har jag nu målat med två varv kalkfärg och ska sen vaxa skåpen med ofärgat vax och ljusbrunt vax. Jag kände nu att jag nog klantat mig då jag glömde kvistlacka. Vad tusan gör jag nu? Att slipa av skåpen är inget alternativ då kalkfärgen var enligt mig svindyr. Hur fort börjar
Jabas: [citat] Thank you, I get that but which of the two Black valves?
Annch53: Vem kan ha (eller vet någon annan) som har 3 rullar liggande av tapeten Mölletorp kvist/svart från Lim och Handtryck? För ca ett år sedan bytte de papper o maskin så dagens tapet är mycket ljusare än den gamla och då stämmer den inte med den förra i nyans. Jag behöver 3 HELA rullar, alltså inga spillbitar. Hoppas, hoppas!
SofiaPdtrAvilaHenriksson: [citat] Jag kommer att lösa det genom att jag har beställt en bit faner att fälla in på dörren istället. Blir enklare och snyggare... Tack för era tips och idéer!😀👌