6 114 läst ·
27 svar
6k läst
27 svar
Jag hatar min granne
Grannar är ett elände (när de inte är ungefär det bästa som finns!). Mitt tips - utan att veta några detaljer i fallet - är att tala med personen; be honom röka lite lägre bort. Det har du gjort, men utan framgång. Det finns då inget att göra. Det tar runt 40 år för en man att utveckla lungcancer medelst cigarretter. Men KOL kan komma tidigare.Habdullah Goat skrev:
En psykologisk fiffighet kan vara, att om rökaren har barn, vid lämpligt tillfälle försiktigt ta upp faderns hälsovådliga ovana med dessa. Och att rökning är öht ganska störigt för omgivningen, varför snus alltid rekommenderas.
Tack för tipset men nyss så gick jag och knackade på och sa att jag var missnöjd och så pratade vi och så sa han att han skulle kunna röka lite längre bort, men tack allihopa för tipsen😊H hovapettson skrev:Grannar är ett elände (när de inte är ungefär det bästa som finns!). Mitt tips - utan att veta några detaljer i fallet - är att tala med personen; be honom röka lite lägre bort. Det har du gjort, men utan framgång. Det finns då inget att göra. Det tar runt 40 år för en man att utveckla lungcancer medelst cigarretter. Men KOL kan komma tidigare.
En psykologisk fiffighet kan vara, att om rökaren har barn, vid lämpligt tillfälle försiktigt ta upp faderns hälsovådliga ovana med dessa. Och att rökning är öht ganska störigt för omgivningen, varför snus alltid rekommenderas.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Han verkar ju onekligen trevlig.Habdullah Goat skrev:
Nästa gång du reser bort, be honom hålla koll på din tomt och ringa om det är något.
Och ge honom en flaska Whisky eller något annat han uppskattar för besväret när ni kommer tillbaka.
Inte så mycket för att insatsen var värd det som att det är bra att vara kompis med grannen som är hemma 7/24. Han nog spara numret så om något händer när ni är på jobbet så kommer han ringa, tänk, träd välter, polen/taket blåser bort etc.
Jag lovar dig att som grannen 10 meter från ditt kök hade jag inte brytt mig om att du fyllde frysen heller.Kapsyl skrev:
Men jag hade uppskattat en bit galt emellanåt 😆
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden