BigR
ni får väl anvisa en plats där han får röka. Kanske spraya ut linjer till en rökruta som han får hålla sig inom när han vistas utomhus på sin egen tomt.

Åtminstone tillräckligt omtänksam för att bjuda på en cigarett.😅

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Habdullah Goat Habdullah Goat skrev:
Min granne röker 24/7 cigaretter i sin stol presic brevid min pool jag har försökt att prata med honom men då så gav han mig bara en cigarett
Grannar är ett elände (när de inte är ungefär det bästa som finns!). Mitt tips - utan att veta några detaljer i fallet - är att tala med personen; be honom röka lite lägre bort. Det har du gjort, men utan framgång. Det finns då inget att göra. Det tar runt 40 år för en man att utveckla lungcancer medelst cigarretter. Men KOL kan komma tidigare.
En psykologisk fiffighet kan vara, att om rökaren har barn, vid lämpligt tillfälle försiktigt ta upp faderns hälsovådliga ovana med dessa. Och att rökning är öht ganska störigt för omgivningen, varför snus alltid rekommenderas.

H hovapettson skrev:
Grannar är ett elände (när de inte är ungefär det bästa som finns!). Mitt tips - utan att veta några detaljer i fallet - är att tala med personen; be honom röka lite lägre bort. Det har du gjort, men utan framgång. Det finns då inget att göra. Det tar runt 40 år för en man att utveckla lungcancer medelst cigarretter. Men KOL kan komma tidigare.
En psykologisk fiffighet kan vara, att om rökaren har barn, vid lämpligt tillfälle försiktigt ta upp faderns hälsovådliga ovana med dessa. Och att rökning är öht ganska störigt för omgivningen, varför snus alltid rekommenderas.
Tack för tipset men nyss så gick jag och knackade på och sa att jag var missnöjd och så pratade vi och så sa han att han skulle kunna röka lite längre bort, men tack allihopa för tipsen😊

• Gilla
ulfben och 5 till
  • Laddar…
S
Tack för tipset men nyss så gick jag och knackade på och sa att jag var missnöjd och så pratade vi och så sa han att han skulle kunna röka lite längre bort, men tack allihopa för tipsen😊
Grattis till en vettig granne! Det kunde gått åt vilket håll som helst

Vilket jäkla antiklimax, synd på en tråd med bra potential. Vi han ju inte ens föreslå att du provar med en flaska whisky 🥃

• Haha
  • Gilla
möyr och 3 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Vi han ju inte ens föreslå att du provar med en flaska whisky
Menar du inte en påse hembakta bullar?

• Gilla
hovapettson
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Menar du inte en påse hembakta bullar?
Hembrända "bullar"?

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Vilket jäkla antiklimax, synd på en tråd med bra potential. Vi han ju inte ens föreslå att du provar med en flaska whisky 🥃
Skit åxå, jag som tänkte toppa med att spela Håkan Hellström på en bandare som svajjar....
/Workingclasshero

• Gilla
  • Haha
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Han verkar ju onekligen trevlig.
Nästa gång du reser bort, be honom hålla koll på din tomt och ringa om det är något.
Och ge honom en flaska Whisky eller något annat han uppskattar för besväret när ni kommer tillbaka.

Inte så mycket för att insatsen var värd det som att det är bra att vara kompis med grannen som är hemma 7/24. Han nog spara numret så om något händer när ni är på jobbet så kommer han ringa, tänk, träd välter, polen/taket blåser bort etc.

• Gilla
Revolvermanen
  • Laddar…
Det är sånt som gör att jag är glad att gården har 4 km till närmsta granne. Ingen som bryr sig om jag jag fyller frysen mitt i natten och ingen chans att galten lägger sig och går hädan på grannens gräsmatta.

R
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Skit åxå, jag som tänkte toppa med att spela Håkan Hellström på en bandare som svajjar....
/Workingclasshero
Det kan ju, med lite tur, innebära att Håkan sjunger tonrätt ;)

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Kapsyl Kapsyl skrev:
Det är sånt som gör att jag är glad att gården har 4 km till närmsta granne. Ingen som bryr sig om jag jag fyller frysen mitt i natten och ingen chans att galten lägger sig och går hädan på grannens gräsmatta.
Jag lovar dig att som grannen 10 meter från ditt kök hade jag inte brytt mig om att du fyllde frysen heller.

Men jag hade uppskattat en bit galt emellanåt 😆

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.