Hej,
Jag vill laga dörren då dörrhantagen släppt pga trät har flisat sig och jag har redan skruvat på olika platser nu finns det ingen mer plats att skruva nya hål. Jag tittade på biltemas epoxi spackel, tror ni det kan fungera?
Tacksam för hjälp.

• Två burkar Biltema lättvikts epoxispackel, en med fyllmedel och en med härdare, båda 500 ml, för reparation av träskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörr med skadat handtag där trä runt hålet är flisat; frågeställning om reparation med epoxispackel.
    Skapa konto
  • Uppriven dörryta där träflisor syns runt ett dörrhandtag. Dörrhålet är lagat med någon form av spackel.
    Skapa konto
Mats-S
Har samma problem på sommarstället, brukar funka bra att trycka in några avbrutna tändstickor insmetade med trälim.
Iofs ser det rätt skadat ut runt hålet, bör funka med epoxi som du beskriver, men du får förborra med liten borr för skruven då

Karrock
Mina dörrhandtag är skruvade så, men jag upptäckte att låskistorna ändå hade hål för genomgående skruv. Det kanske kan vara värt att undersöka? Det blir dock att byta täckbrickorna.

Tack för tips! Jag prövar epoxi och att borra litet hål, det hade jag inte ens tänkt på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.