Hej jag vill byta den gamla element till ny modell men jag vet inte vilken koppling som passar till R15 eller vad man behöver och beställa vilken modell täck for svar
jag vill bare byte till en atörre än som jag har gamla vilken rekommenderar
Du vill alltså byta radiatorn+radiatorkopplet+termostaten, alltså allt ovanför muttrarna på rören som kommer upp genom golvet?
För att du ska kunna välja rätt radiatorkoppel så måste du veta om det är enrörssystem eller tvårörsystem.
Vid enrörssystem så är det bara ett litet delflöde som går genom radiatorn, större delen av flödet går genom bypassen i radiatorkopplet.
För att du ska kunna välja rätt radiatorkoppel så måste du veta om det är enrörssystem eller tvårörsystem.
Vid enrörssystem så är det bara ett litet delflöde som går genom radiatorn, större delen av flödet går genom bypassen i radiatorkopplet.
det vet inte vilken vi har enrörssystem eller tvårörsystem.Demmpa skrev:
Du vill alltså byta radiatorn+radiatorkopplet+termostaten, alltså allt ovanför muttrarna på rören som kommer upp genom golvet?
För att du ska kunna välja rätt radiatorkoppel så måste du veta om det är enrörssystem eller tvårörsystem.
[bild]
Vid enrörssystem så är det bara ett litet delflöde som går genom radiatorn, större delen av flödet går genom bypassen i radiatorkopplet.
ja rören kommer genom golvetDemmpa skrev:
Du vill alltså byta radiatorn+radiatorkopplet+termostaten, alltså allt ovanför muttrarna på rören som kommer upp genom golvet?
För att du ska kunna välja rätt radiatorkoppel så måste du veta om det är enrörssystem eller tvårörsystem.
[bild]
Vid enrörssystem så är det bara ett litet delflöde som går genom radiatorn, större delen av flödet går genom bypassen i radiatorkopplet.
Det kan du ta reda på genom ett test.Hardi Jabar Hama Ali skrev:
Stäng termostaten och vänta 30-60 minuter, därefter känner du på rören som kommer upp genom golvet;
- är rören kalla så är det tvårörsystem.
- är rören varma så är det enrörssystem.
ja jag vill byte radiatorn+radiatorkopplet+termostaten alt nytt
Okej, tusen. Tack. Snälla, jag är i Norge nu . når jeg reiser hjem. Jeg skal Teste som du sier Tusen tack. jag säga till om det vilken . hjälpa mig att beställa. dellenDemmpa skrev:
Redigerat:
En fråga, Är det båda måste varmt eller bara en varm och en kall hur det tänker du på?Demmpa skrev:










