6 114 läst ·
27 svar
6k läst
27 svar
Jag hatar min granne
Sida 1 av 2
Husägare
· Västerviks kommun
· 465 inlägg
Produkter som diskuteras: "Vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Svaren nedan hjälper dig tyvärr inget. Men tyvärr kan du inte göra något åt detta. Du kan inte få hjälp av kommun eller byggnadsnämnd. Det enda tyvärr är att komma överens med din granne.Habdullah Goat skrev:
Jag försökte en gång typ:" hej, ikväll har jag grillkväll. Skulle du kunna tänka dig att sluta med grävmaskinen under tiden?" Det funkade faktiskt.
Moderator
· Stockholm
· 57 785 inlägg
Är det en naturlig plats för grannen att sitta och röka. Eller gör han det bara för att jävlas?
Vem som flyttar in först spelar ingen roll, både grannen och du har lika stor rätt att använda era tomter. Detsamma gäller,,träd, buskar, utsikter osv. Bara för att man bott där längst bestämmer man inte över grannens tomt. Vill man bestämma får man betala och äga den.Habdullah Goat skrev:
Så tyvärr, bara att hantera efter bästa förmåga. Bygga staket, anlägga buskage, fläkt, vindskydd