Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. R

Måla garagegolv

Jag har just slipat bort en marmoflor färg från ett golv, den sitter oerhört, men jag vet inte hur den tål dubbdäck. Jag vet att man i fabrikslokaler lägger ett golv som ser ut nästan som betong och är enormt slitstarkt. Sen kan du lägga klinker, var och köpte klinker förra veckan då hade killen ett som tålde allt inkl att köra med dubbdäck på(330,- m2 om jag inte minns fel).
    roer · dec '03 · 4 svar · 5,5k läst
  2. M

Korkoplast

Vad är förresten fördelen med korkoplast? Vad ÄR korkoplast? Varför inte välja en linoleummatta? Borde inte kosta mer än ca 400 kr per kvm inlagd och klar.
    Michailoff · nov '03 · 3 svar · 4,5k läst
  3. D

Kalka trägolv?

Någon som har en länk till där man kan se prov på resultatet? mvh David
    David · nov '03 · 2 svar · 3,6k läst
  4. G

Måla trägolv?

Hej! Jag skulle tänka mej om ang. målning. Villken färg kommer att hålla på en så mjuk träslag och på en så intensivt trafikerat stråk som köksgolvet faktisk är? Grå-grön anonym plastmatta skulle vara den mest praktiska och den är lätt att byta till annan slutgiltig lösning utan att man har lagt för mycket pengar på den. Målar du din trägolv så kommer du att rätta dej på
    gaia · nov '03 · 3 svar · 3,3k läst
  5. D

Golvbrunn

Vi håller nu på och inreder vår övervåning. För närvarande lägger vi spånskivor och är snart i badrummet. Där finns förstås en golvbrunn. Min fråga är: Ska golvbrunnen fästas i spånskivan eller bjälklaget? Det finns två "öglor" i underkant av golvbrunnen där man kan fästa den med skruv. Vi kommer att lägga golvgips och klinker ovanför spånskivan sedan.
    Dark_Helmet · nov '03 · 0 svar · 3,6k läst
  6. MathiasS

Golvgips och golvvärme i våtrum?

Det finns lim som är avsett för ändamålet. Det är sketdyrt och funkar jättebra. Jag använde ett sådant vid namn Deitermann Plastikol F1. Man lägger på det med en tandad spackel precis som om man jobbar med fix. Det är alltså ett pulver som blandas med vatten. Andra har använt andra produkter och lagt flödigt med kaviarsträngar och det verkar fungera det också. Det man ska fundera
    MathiasS · nov '03 · 7 svar · 7,3k läst
  7. L

Korkoplast??

www.ardbogolv.se
    Lill · nov '03 · 8 svar · 12,0k läst
  8. Immobil

Laga hål i plastgolv?

Sätt i en vinkork eller en bit rundstav. Har du tur, kan ett kvastaskaft passa ;) Mvh: Matz
    Immobil · nov '03 · 1 svar · 7,1k läst
  9. C

Grålumpapp eller foam?

För att du ska slippa åka till Silvan för att titta i broschyren så hittade jag länken dit (ska läsas med Acrobat Reader): http://www.icopal.se/includes/downloadfile.asp?FP=../documents/66/uplFiles/AkvatatbroschyrSpecial2002 På sidan 7 kan du se de två olika alternativen mot vägg.
    crli · nov '03 · 9 svar · 24,7k läst
  10. M

Fick ett ryck idag!!!

Tack för alla svar! En del var mer till hjälp än andra!!! :o :o laminaten är såld och vi har beställt oljad ek parkett från Forbo Forshaga :) :) grymt glad och nöjd Mvh Maria
    mammamys · nov '03 · 9 svar · 3,1k läst
  11. P

Underlag till laminatgolv

Tror inte golvet blir varmare av det dock. Det är nog golvvärme under som gäller, med korrekt isolering givetvis. Du har rätt i att laminatgolven är kalla.
    Pebbe · nov '03 · 1 svar · 3,7k läst
  12. F

vilket golv?

Å snyggare, enligt min åsikt...... Oljad ek och ask beställt :)
    frasse · nov '03 · 10 svar · 3,7k läst
  13. K

Tvättstugegolv -källare - fuktspärr?

Killen som satte klinker i vår tvätt stuga fuktspärrade bara i kanten mellan golv o vägg.Fördelen med det skall tydligen vara att om det läcker ut stora mängder vatten så är gipsen på väggen fuktskyddad allra längst ner så det kan "stå" ca 10cm vatten på golvet utan att skador sker.Man har ju även kvar luftningen av plattan. Kalsipper
    Kalsipper · nov '03 · 9 svar · 11,6k läst
  14. M

Tarkett Sommer vs Tarkett Viva

Hej! Var på Hornbach i Göteborg i helgen och tittade på parkettgolv. De har Tarkett Sommer 8 mm golv som verkar vara mycket likt Tarkett Viva! (som är 8,5 mm). Någon som har erfarenhet av detta golv och vet om det är någon skillnad mellan den tyska varianten och Viva! som säljs i Sverige? Hornbach tog 235 kr/m2 för Tarkett Sommer och Viva! kostade 275 kr/m2 där vi kollade, och då
    Mejann · nov '03 · 0 svar · 4,7k läst
  15. S

Plastmatta på platta med v-buren golvvärme?

http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Golv;action=display;num=1067247045 jfr med den andra tråden i forumet om golv. Har du en oisolerad platta som dessutom förmodligen inte har dränering direkt på marken kommer det alltid fukt, lägger du plast ovanpå blir det som att springa i ett oljeställ, varmt underifrån men ingenstans för fukten att ta vägen...
    sarpat · nov '03 · 3 svar · 3,4k läst
  16. R

Fukt

Har själv lagt in ett med slangen i spårad frigolit. Gjorde enligt dom rekomendationer jag fick. Frigoliten direkt på plattan sedan la man bara en foam innan laminatet. Enligt dom jag frågade så kommer värmen i golvet att hålla borta fukten. Jag kör även lite värme i slingorna under sommaren, är inte helt säker på hur det blir med fukt om jag stänger helt. Jag har haft golvet i 2
    roer · nov '03 · 1 svar · 3,3k läst
  17. B

Under kaminen - klinkerhjälp

Absolut! Men i det här huset gick det inte att se de båda stengolven samtidigt. Jag vet inte varför det störde mig. Mitt estetiska sinne är ju inte det mest välutvecklade, vi har t ex redan brutit mot regeln att inte blanda björk med ek...
    BoD · nov '03 · 9 svar · 5,7k läst
  18. Z

Lägga Klinkers

Hej. Glömde säga att vi ska bygga med Älvsbyhus, och då tror jag inte det är så bra att lyfta golvskivorna och sätta ditt mer reglar med tanke på garantier och så. De levererar med golvspån skivorna lagda, men vi kommer att lägga golven, tänkte då lägga klinkers på vissa golv. Behöver lite hjälp, tips med vad som gäller, vad man ska göra då. Mvh Magnus
    zapper · nov '03 · 2 svar · 4,3k läst
  19. A

Kork i köket

Bauhaus hade golvskivor i äkta kork. Synpunkter?
    AndersG · okt '03 · 0 svar · 3,1k läst
Laddar...