Han som la golvet hade nog inte så mycket koll på det där med förskjutna skarvar och så. Frågan man då kan härleda är väl om det är kvalitén på golvet som gör att det ser ut såhär eller om det är hempuleriet. Jag sätter en god slant på att det är en kombination av dom två.

Om trådskaparen är nyfiken så kan jag även tillägga att förra ägaren köpte Ikeas golvlister, socklarna i MDF. Dom är inte heller sådär värst vackra och oerhört känsliga för stötar. Dessutom är det hart när omöjligt att restaurera dom, en vanlig sockel kan man ju alltid kleta på lite ny färg om man klantar sig och råkar repa, här är det inte direkt ett alternativ.

När jag gör om köket ska jag lägga en snygg plastmatta, typ linoleum. Helt oslagbart.

Tusen tack för alla svar och all hjälp. Och tusen tack för att ni lagt upp bilder och engagerat er. Vi ska lägga golvet i sovrummet och i hallen på ovanvåning. Dvs blir inte mycket slitage på det. Att det blir kallare gör oss absolut ingenting, vårt hus har en förmåga att bli för varmt. Vi valde ett 7m.m. Golv från Ikea. Påbörjar klickning imorgon. Och ja som tur är kan man lämna tillbaka även en bruten förpackning om vi skulle tycka att det blir helt för knepigt att llägga golvet. Håller er uppdaterade. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.