Larsa
Larsa: Precis, borra helst. Annars är det sticksåg som man kör för konturer mm
9 svar · 22,6k läst
·
D
djanlov: [citat] Du ska inte isolera golvet ovan betongplattan det är en riskkonstruktion. Ska man lägga oorganiska golv på en oisolerad platta rekommenderas nivellgolv eller platonmatta så man kan ventilera bort fukt.
6 svar · 2,7k läst
·
L
Lilla Husägaren: Ja det är det jag har funderat på att göra.. Att låta hela det övre trappsteget som går i höjd med golvet får förbli lika stort som nu.. Den grå filtmattan
2 svar · 3,7k läst
·
R
Rolle85: Kul
13 svar · 1,5k läst
R
13 svar · 1,5k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Det stämmer och köparen måste ju också berätta vilket företag det var. Men en del företag bryr sig ju inte om det är säljaren eller köparen som kontaktar dem.
5 svar · 1,2k läst
·
N
Något annat: [citat] Toppen, då ska jag kolla på dessa, trodde cirkelsågen var för klumpig. :)
2 svar · 570 läst
B
BBM308: [citat] Ok! Skulle man kunna lägga den under golvspånet på isoleringen ( mineralull) ? Förstår att man förlorar värme men ändå?
5 svar · 859 läst
K
Kolonistmamman: [citat] Ja jag har provat med vim och Scotch-Brite. Funkar inte. Det är som att det inte får fäste där det är märken.
2 svar · 6,7k läst
D
djanlov: [citat] ja, det var en sån handhållen jag menade.
6 svar · 5,4k läst
·
M
MariusX: Hej! Vi har nyss flyttat en golvbrunn i ett oinrett källarrum och hålet är igenlagt med finbetong. Planen är att måla golvet på samma sätt som tidigare, och resultatet behöver absolut inte bli perfekt men aningen slätare än nu hade ju varit önskvärt (slipper gärna flytspackla hela rummet…) Något tips på hur man kan göra, bara slipa av eller tex använda något handspackel? [bild]
0 svar · 1,5k läst
·
W
Wallerstein: [citat] ja nu ska jag in med golvvärme så masoniten ska bort. Kan bli spånnande
3 svar · 1,9k läst
J
jonaserik: Finns trappnosar i olika mått, du får mäta vad du behöver i mått Du jämnar av där det sticker på golvet och runda även övre kanten, trappnos är nästan i rät vinkel och kommer att ta i mot golvets hörn.
1 svar · 6,2k läst
·
Höghus
Höghus: Spika fast en låg träram i asfalten och fyll med sand. /Höghus
1 svar · 2,4k läst
U
Utdelning: Häftig bostad!
8 svar · 2,5k läst
·
H
hempularen: Om det är uppreglat så skall du nog inte fylla allt med flytspackel, om inte annat pga kostnaden. Utan lägg ngt fyllnadsmaterial (koksen vill man kanske inte hålla på med). Och spackel på det. Jag har ett liknande projekt på gång. Fast på källarnivå Ett enda rum hade uppreglat golv i källaren. Fick hål på en avloppsledning. Vi har fått riva upp betonggolven i resten av källaren
1 svar · 1,1k läst
·
S
start79: Tack, det kan vara ett alternativ. [bild] grab pictures from website Matten släppte dock väldigt lätt. Frågan är om det är lönt att riva upp och rensa bort limmet? Dessutom kanske det kan vara asbest?
2 svar · 2,1k läst
C
cyper: Kan man förvänta sig att epoxygolv bubblar sig efter 3 år?
0 svar · 1,0k läst
·
prototypen
prototypen: Parketten blir nog bra som undergolv. Laminatet, är det lagt på spånskiva? Flytande? Klinker blir ju aldrig riktigt jämnt och en 22 mm spånskiva på klinkern kan komma att vicka en del. Dessutom kommer det att bygga på höjden så ni får kapa dörrar. Det hela låter lite som fort men fel. Vad är viktigare att det går fort eller blir bra? Protte
2 svar · 2,6k läst
AALGREN82
AALGREN82: [citat] hej, golvet är massivt och är skruvat i bjälklaget. tack!
2 svar · 1,8k läst
·
Mathildatiger
Mathildatiger: Jag hade försökt göra så här: https://gds.se/golv/laga-haalet-efter-den-gamla-vaggen [bild]
9 svar · 5,7k läst
·
Charlieflower
Charlieflower: [citat] Man skulle kunna beskriva det som hennes blinda...fläck :rofl:
24 svar · 4,5k läst
·
J
jonko: Den snabba och enkla lösningen är ekfärgad mjukfog, det blir inte perfekt men det blir mycket bättre och det till en försumbar kostnad.
1 svar · 2,2k läst
·
Düsseldorff
Düsseldorff: Ok, det ser ju onekligen ut som att betsen inte trängt in ordentligt. Då är du nog inne på rätt spår tyvärr, dvs att du inte slipade tillräckligt.
3 svar · 3,8k läst
·
E
Esset12345: Hej! Hus byggt 74. 70mm Platta på mark, 70mm cellplast över plus plastfolie och sedan 50mm betong över det. Överbetongen är torr och fin Stomme i lättbetong. Jag hade tänkt lägga ut kährs tuplex och laminat. Vad tror ni om det ? När jag tog bort de gamla listerna som troligtvis suttit där många år så fanns det vissa tecken på lite fuktvanding bakom dom. Lättbetong stommen sitter
0 svar · 2,0k läst
Lattjo-Snickaren
Lattjo-Snickaren: Hej vill också låna tråden trots att den är några år gammal för ett delvis relaterat problem. håller på och förbereder gjutning av platta för litet till bygget av existerande komplementbyggnad. Den existerande byggnaden är äldre och plattan har delvis satt sig under åren så att det lutar ca 7 cm på fem meters längd. Byggnaden är i sig säkert 70 år gammal och står där den
22 svar · 49,7k läst
Fjäril
Fjäril: Excel gör ett bra jobb! Tack :)
7 svar · 3,3k läst
·
H
Hööks Labradoodle: [citat] ja, tydligen är golvet helt plant
2 svar · 2,1k läst
·
A
AngelFB: [citat] Tack snälla för ditt svar! Då avvaktar jag minst 4 månader innan jag lägger golvet.
4 svar · 1,5k läst
S
Sonny82: [citat] Har nu fått tips av några olika som göra plattor i skånelängor. Dom har grävt ut, lagt Markduk , sen tvättad makadam,sen kört foamking sen armerat eller fiberbetong för slippa armering och gjuter. Ska tydligen funka jätte bra och många nöjda. Då har man större chans mot markfukten då det blir mycket tättare än frigolit och man behöver ej plasten. Så jag ska prova köra
4 svar · 2,7k läst
T
TLBV: Haft översvämning i källare där det ligger betonggolv. Står nu med maskiner för att få bort fukt. Hade laminatgolv innan men känner nu att vi vill sätta klinker för att slippa behöva kasta ut allt vid eventuell ny översvämning. Vi ska mäta fukt osv. Men frågan är hur torrt måste det vara för att kunna sätta klinker? Det är ju alltid lite fukt i källare och klinker ”andas”
0 svar · 661 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.