Hej!
Vi har nyligen flyttat in i ett 20-talshus där det mesta är lite snett och vint..
Mellan trappan och övervåningens parkettgolv saknas en list, och parketten är dessutom väldigt slarvigt kapad vilket ger en ojämn yta.
Hur löser jag detta bäst? Kan man sätta en så kallad trappnos trots ojämnheterna eller måsta jag slipa till kanten först? Finns det risk för snubbel om man sätter en trappnos som skapar en liten höjd innan trappsteget?
Finns trappnosar i olika mått, du får mäta vad du behöver i mått Du jämnar av där det sticker på golvet och runda även övre kanten, trappnos är nästan i rät vinkel och kommer att ta i mot golvets hörn.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.