Y
yehor: Tack alla :)
4 svar · 5,6k läst
·
T
tobben87: Firman har funnits sedan 2012. 2017 års omsättning var 5,3miljoner, året innan 3,3, så de verkar omsätta en slant. Recensionerna är allt ifrån en månad till flera år gamla. Jag skulle våga handla från dem i alla fall. Men som alltid, betala med kort om du betalar i förväg, då kan du reklamera köpet. Eller mot faktura när du mottagit varorna.
1 svar · 1,2k läst
F
frollic123: Den du har på bilden är gjord i PVC. Den har ett ganska normalt U-värde, vilket tyder på att den är välisolerad. Givetvis kan man gå in i detalj och kolla hur den är byggd med brutna köldbryggor, tjocklekar på material m.m. men för ditt ändamål kanske det inte spelar någon roll? Personligen är jag inget fan av PVC-fönster, men prislappen är väl ganska lockande. 3000kr för en
4 svar · 3,9k läst
·
optimum
optimum: Stämmer att det är en Car in port. Haft en sådan som jag monterade upp i garaget 1987. Nu borttagen och ersatt med motordriven port. De fjädrarna är lite farliga men inte som de i de äldre portarna från typ 50-60 talet. De fjädrarna kan slå ihjäl folk om de släpper.
2 svar · 6,3k läst
·
H
helix: Ja, men spärrfärg stoppade inte genomblödning. :(
2 svar · 1,4k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Valet av list beror mycket på hur stor glipa det är som ska tätas Försök mäta tjockleken i mm
1 svar · 1,1k läst
C
Crayo: [bild] nån som vet var man får tag i plastdelen som sitter i karmen på mina källarfönster. Eller vad dessa heter.
0 svar · 878 läst
·
1
123abc: Ljudet kommer troligtvis från låshuset en del låter så ofta kopiorna men även ASSAs kan vara så ibland, det är inget du ska acceptera. Ibland hjälper det att dra ut kolven och vrida 360 grader, testa först åt ena hållet sedan det andra hållet om det inte blir bättre, det fungerar ibland. En fjäder i låshuset kan låta så på vissa låshus och det ska reklameras.
2 svar · 1,9k läst
·
1
123abc: [citat] Precis så är det att det ofta finns tunn aluminiumplåt i dörrar, den syns även om man tittar i uttagen för låscylindrar och trycke.
9 svar · 13,1k läst
·
C
cpalm: [citat] Min erfarenhet av PVC-fönster är materialet i sig förvisso är "underhållsfritt", men förr eller senare behöver tätningslister, beslag och glaskassetter underhåll och då är det mer eller mindre hopplöst att hitta delar samt även hantverkare som kunskap eller ens viljan att befatta sig med dem.
7 svar · 2,3k läst
dannedd
dannedd: Funderar på att byta ut våra handtag till ytterdörrarna för då vi fräschar till det yttre på huset. Är inne på svarta handtag till våra vita ytterdörrar. Någon som har någon bild att dela? Tänkte modellen B165 från beslagsboden men hittar inga bra exempelbilder när handtaget sitter på en dörr.
0 svar · 983 läst
·
J
Jesper Ronn: Mycket vatten har runnit under broarna sedan fönsterfrågan var uppe men jag blev så nyfiken när jag läste om det märkliga arrangemanget kring Veluxföbstret att jag hoppas på att få reda på hur det gick. Mvh
23 svar · 16,7k läst
·
Larsa
Larsa: Oj, tråden är 5 år gammal. Skapa en egen tråd och lägg gärna en bild
7 svar · 9,8k läst
A
Angie99: [citat] Puffar upp, behöver också en smart installation. Får dock inte fram bilden.
13 svar · 12,7k läst
B
BrommaBo: Byt ut hela enheten. Det gjorde jag på våran altan dörr för 2 år sedan. Den blev som ny
7 svar · 10,0k läst
·
J
Jörgen Norrblom: [citat] Jo, det skulle jag kunna göra, men jag tänkte först kolla om nån kände till någon färdig. Men tack för länken!
2 svar · 3,2k läst
·
B
BrommaBo: Fråga. Vad ska jag göra med de. Invikta plåten som nu är uppböjd. Ska jag gömma den under fodret igen? Eller ska jag klippa bort den? Kommer självklart sätta ett överbleck (som tidigare ägare hade missat)
11 svar · 2,8k läst
·
T
tergo: sitter där tätningslister i innerdörrskarmen? ev kan skruvarna till handtaget vara för långa eller roddarpinnen där finns ju utfyllnad till roddarpinnen https://www.bauhaus.se/fyrkanthylsa-for-roddarpinne men i 2 år gamla dörrar borde det var 8mm pinne och 8mm hål i låskista så utfyllnaden skall inte behövas testa byt med en låskista från någon annan dörr
1 svar · 3,6k läst
T
Thomas_Blekinge: Varför inte hela baletten med lösningsmedel: lacknafta, aceton, rödsprit, kemisk bensin. Dom brukar ju förvaras i glasflaskor så det skadar inte.
2 svar · 3,2k läst
Nyfniken
Nyfniken: Jag har Danalock och min gissning är att de som klagar helt har missat att man måste byta låskista till en med 90° låsning (vilket inte är "tillåtet" längre). Danalock med 360° ballar ur direkt om någon låser/låser upp utifrån.
14 svar · 2,7k läst
GoC
GoC: Massivt planhyvlat trä efter smak, varför inte en ekbit t.ex https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/träprodukter/listverk/planhyvlat-virke/21x118-planhyvlad-ek-obh-l-2-4-870002111824. En överhandsfräs och ett par fräsar och vipps så har du enkelt tillverkat en fin tröskel. Du fräser ur med ett rakt frässtål så att tröskeln går ut över golven och samtidigt vilar på
2 svar · 4,9k läst
·
Robert63
Robert63: [citat] Ja, det var verkligen billigt. Vi har sommarhuset i Skaraborg, så inga storstadspriser. Två rumäner anställda av svensk firma, gjorde ett toppenbra jobb.
8 svar · 23,2k läst
A
Ahm.s: Har någon köpt nyligen trä alu fönster hos Menta ? Vill köpa så gärna tips o omdöme. Tackar.
6 svar · 21,9k läst
MrJay
MrJay: Använd Tec7 (https://www.tec7.se/Default.aspx?ID=2683&GroupID=GROUP101&ProductID=PROD501). För att lättare få en fin resultat kan du använda dig av Tec7 Cleaner vid glattning istället för vatten/såpvatten. Finns på XL Bygg, Beijer, Colorama, Clas Ohlson samt Byggmax.
2 svar · 5,2k läst
·
C
Christoffer Andersson: [citat] För vissa fönster kommer detta inte att fungera tyvärr. Vi har begränsade möjligheter då vi planerar att färdigställa många fönster parallellt.
5 svar · 4,1k läst
lärjungen
lärjungen: [citat] Var ett tag sedan jag använde adjufix, så minns inte exakt hur verktyget såg ut. Går säkert med andra verktyg också, men vill man vara säker på vad som behövs är det kanske enklast att skaffa deras egen variant.
7 svar · 3,9k läst
·
D
Derbyboy: Jag antar att det blir flera borrhål med en typ 8mm metallborr därefter försöka pilla ut innanmätet i låshuset.
13 svar · 5,0k läst
·
Stefan N
Stefan N: [citat] Ja, det måste ju va det vanligaste? Plastfönster har jag nog inte sett på nåt större hus.
5 svar · 1,2k läst
G
glinton: Tog foder och klöv det till 50mm. Tror det blev bra...
4 svar · 6,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.