Vi ska byta fönster i min bostadsrättsförening.
Vilka slags fönster är bäst?
Trä eller komposit?
 
Trä är bättre, helst aluminumklädd utsida.
 
  • Gilla
Stefan N och 2 till
  • Laddar…
Instämmer alla gånger. PVC-fönster av god kvalite är ju ett alternativ men dom brukar ha breda karmar/bågar och begränsar ljusinsläppet rejält.
PVC-fönster av lägre kvalite är billigare och därför lockande ur investeringssynpunkt men har okänt livstid samt samma nackdelar som ovan.
 
  • Gilla
Aggan-Baggan
  • Laddar…
Vad som är bäst beror mycket på vad de sitter för fönster där nu och vilken typ av hus det är.
 
T topmount skrev:
Vad som är bäst beror mycket på vad de sitter för fönster där nu och vilken typ av hus det är.
Gult tegelhus från 70-talet. Bruna fönster idag. Trä inåt, utåt kanske plåt?!
Det ska bli grå aluminium utåt, men inåt väljer vi på trä eller komposit.
Vilket ska vi välja?
 
H huggan skrev:
Trä är bättre, helst aluminumklädd utsida.
Ja, det måste ju va det vanligaste? Plastfönster har jag nog inte sett på nåt större hus.
 
  • Gilla
Aggan-Baggan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.