Just hur man borrar i olika material och använder rätt grejor för att hänga upp diverse prylar borde ingå i slöjdundervisningen i skolorna imho.

D
Akerhage Akerhage skrev:
Ja jag sade direkt att jag betalar det, men att jag gärna tar deras hjälp till att fixa problemet, eller om han kunde hjälpa mig att fixa ner priset med hjälp av något avtal etc. Han svarade då bara tillbaks att jag måste lösa detta själv nu eller innan jag flyttar och jag måste betala det (fast jag redan sagt jag skall betala).

När jag efter detta då frågar om jag kan ta detta via Poseidon blev det stopp. Han slutade helt enkelt att svara, Fast han har läst mailet för han åtgärdade att byta namn på postfacken som stod i samma mail. Då har jag även i mailet innan det bett Poseidon fixa det.
Jag har bott hos flera lägenheter hos Poseidon innan vi flyttandet till hus. De flesta husvärdar är proffsiga, men en del kan vara lite knepiga. Det finns en risk att du har råkat ut för någon sommarvikarie som inte vet hur hen ska lösa problemet och därför inte svarar. Mycket oproffsigt isåfall, men det kan också vara enklare att få respons på om de kan fixa kassetten mot betalning i augusti när semestrarna är slut.

• Gilla
Akerhage
  • Laddar…
Pytt Pytt skrev:
Bara en liten kommentar som blir något OT:
Låt inte en sådan här liten olycka avskräcka dig från bygg/hantverk fullständigt. Jag säger inte att du bör göra just fönsterbytet själv, och självklart är det bra att inse sina begränsningar ibland, men jag tycker det är väldigt synd när man snabbt konstaterar att man "har tummen mitt i handen" bara för att man inte alltid gör rätt på första försöket. Alla är nybörjare någon gång, och jag tror många hade kunnat vara mycket skickliga om de bara vågade fortsätta försöka. Jag tror också förmågan att kunna "reda sig själv" i de flesta situationer är väldigt värdefullt och ger mycket för självkänslan.
En bra sak i detta är ju iaf att jag får lära mig, jag visste inte ens vad en kassett var innan detta, eller att fönsterrutor hade argon i sig. Jag lärde mig att det var skillnad på fönsterkarm och fönsterbåge. Jag kommer aldrig göra om detta misstag igen. Inte helt avskräckt är jag, för imorgon skall jag ge mig på att lägga trall på balkongen, aldrig testat innan. Hade varit skoj gå någon kvällskurs i hemmabygge typ för att lära sig om material, skruvar, borr, plugg etc.

• Gilla
D09 och 6 till
  • Laddar…
Akerhage Akerhage skrev:
Hade varit skoj gå någon kvällskurs i hemmabygge typ för att lära sig om material, skruvar, borr, plugg etc.
Häng kvar här på Bygga Hus så kan du inte undgå att lära dig en massa.

• Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
Kan du inte anmäla ett fel via hyresvärdens portal? Låter som den lokala värden är lite lat ;)

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Kan du inte anmäla ett fel via hyresvärdens portal? Låter som den lokala värden är lite lat ;)
Semester-feeling vettu!

Akerhage Akerhage skrev:
Jag tror inte att jag skall ge mig på detta själv när jag inte ens klarar av sätta upp en gardin :)
Jag tror nog nästan alla har gjort mer eller mindre korkade saker av okunskap eller tanklöshet, vi är bara inte modiga nog att lägga ut det på ett forum fyllt av självutnämnda experter. :rofl:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
P
H HeleneP skrev:
Jag tror nog nästan alla har gjort mer eller mindre korkade saker av okunskap eller tanklöshet, vi är bara inte modiga nog att lägga ut det på ett forum fyllt av självutnämnda experter. :rofl:
Jag erkänner! Såväl dyrare som tyngre...

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nu har ju gasen som isolerar gått ur så kassetten borde bytas men vill du testa en billig "fuling" så beställ en sån här:

https://cdon.se/fordon/stenskottslagning-gor-det-sjalv-kit-p43805594

Jag har lagat stenskott i bilrutan och en lång spricka i fruns mobil med det och det syns inte att det varit en spricka där.
Det är lite knepigt när rutan är lodrät förstås men börja uppifrån och lägg i en droppe och lägg på skyddsfilmen som finns med direkt.
Vänta tills det torkat, ta bort skyddsfilmen, skrapa rent med rakbladet och lägg i en till droppe och fortsätt tills sprickan är borta.

När du flyttar i framtiden låtsas du som den aldrig fanns... ;)

H HeleneP skrev:
Låter nästan som en ny tråd ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.