N
Nalleman64: [citat] Snygg lösning på problemet.
42 svar · 6,3k läst
·
zarkov
zarkov: Är det till en Danfoss-central? Typ en ECL 100 eller 110 ? Isf är det en helt omöjlig kontakt från Wieland som knappt finns att köpa i Europa. Det finns en kontakt från Phoenix som är väldigt lik och jag har för mig att den passar. Jag skall se om jag hittar beteckningen.
4 svar · 759 läst
·
K
Kane: [citat] Ajdå, trodde att de tog en stump FK men fakturerade kunden hela rullen....🤓
7 svar · 1,2k läst
H
H-Thomasson: [citat] Har nu läst den tråden igen. Det var inte så underhållande som jag kommer ihåg att den var för 14 år sedan. Undra om grannen betalde för sig någon gång?
25 svar · 2,9k läst
F
fredrik.johansson: Du bör sätta en apparatdosa där knappen ska sitta, så att du kan montera en infälld brytare där. Där du går genom väggen behövs det inte, om du inte behöver skarva ledningen där. Om dosan är hel och fungerar med det nya material du tänkt använda behöver den inte bytas. Nej du får inte dra flexslangen själv, och vill du ha hjälp av en elektriker är det nu du ska ta kontakt med
1 svar · 996 läst
·
Fredrik Bystedt
Fredrik Bystedt: Ja så var det nog :) Tack jag ska faktiskt fråga det.
8 svar · 1,0k läst
·
Fredrik Bystedt
Fredrik Bystedt: https://www.sekelskifte.com/category/ovriga-strombrytare-fontini?gad_source=1&gbraid=0AAAAADRsW3fK37PvXxg0RnVyxAGaMOfzK&gclid=CjwKCAjwqMO0BhA8EiwAFTLgIPESsG3jJOy_Jvhx79j8p5bCW4lNJU8ydRrfWPmraZGOoWv0Nai38hoC4CcQAvD_BwE Det är i porslin och tidstypiska för huset, sen måste frugan få lite som hon vill också 😂
7 svar · 1,4k läst
·
I
Installation: [citat] Svårt att se en takdosa behöver CE-märkning. Det skulle väl vara brandklassade dosors brandklass isf.
12 svar · 1,3k läst
·
Persson88
Persson88: Dra kabeln längst bort på bilden mot muren, där borde man inte springa allt för ofta. Annars kan du borra snett genom plattan och komma ut under/på sidan :)
3 svar · 1,1k läst
·
A
Avemo: [citat] Vad sade elektrikern? Kan du beskriva detta med att de jordade uttaget? Har det tidigare varit 230V i uttaget? En bild på skåpet kan möjligen underlätta.
5 svar · 823 läst
Chainsaw_
Chainsaw_: [citat] Jo, men bättre tidigt än bortglömt😅 Den funkar utan problem. Inga elfel eller störningar alls så det måste ha varit komponenterna som brunnit helt enkelt. 🙂
26 svar · 6,8k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Om det går att få i en dragfjäder i befintligt rör med trådar I beror på flera saker, dels hur många trådar det är från början, del hur rören är dragna, bl.a. hur skarpa böjarna är. Oftast är det enklare och mer tidsbesparande att använda befintliga trådar som dragtråd.
5 svar · 3,5k läst
G
Gott1: [citat] [citat] Nej, om du följer standard behöver du inte dokumentera några avsteg. Jag menar om du inte följer standard, man kan ha sin egen standard med avsteg från svensk standard. Så här skriver Bo då han inte förstår: [citat] Bo: Du verkar inte speciellt insatt i detta med sådana formuleringar. Vi kanske ska låta TS få tillbaka tråden. Redigerat: idag 21:06
57 svar · 4,4k läst
·
Tommty
Tommty: [citat] ja, utskärningen i bakstycket är inget konstigt, blir oftast en sådan lösning då dessa dosor inte har färdiga hål för 2 rör bredvid varandra. så köp en likadan dosa, klipp på samma sätt och montera dit så slipper du koppla bort något.
3 svar · 585 läst
·
T
teamswix: glapp i skarv från luftledning till mätarskåp. Eon får lösa detta!
8 svar · 980 läst
H
Hexbugare: Stort tack!
2 svar · 796 läst
A
atomlab: Googla överspänningsskydd och spänningsövervakningsrelä så får du fram både billiga och dyra förslag.
1 svar · 660 läst
R
Rebie: [citat] Previous owner did not know about it as it was in a room (central vacuum cleaner)hided on a plastic case
20 svar · 1,5k läst
·
yonna
yonna: Hittade mitt gamla inlägg och flinar lite. Jycken ifråga for för ett par veckor sedan till Nangiala. Saknaden är stor. Vad jag kommer ihåg fick han en kyss av stängslet ett par minuter efter att det monterats. Därefter testade han aldrig mer. Han fick 8 år med fri tillgång till hela tomten. Sedan finns det besserwissar härinne som tror sig veta bättre men för min del - och för
26 svar · 7,8k läst
E
elmont: Det kommer inte att fysiskt skada din nya hund, möjligen får egot sig en törn.
1 svar · 349 läst
Demmpa
Demmpa: @Miv11 vilken effekt är ugnen på? Vad är det för ugn? Tillverkare och modell? 20A säkring ger 4600W per fas, totalt 13,8 kW trefas. 16A säkring ger 3680W per fas, totalt 11 kW trefas. Skillnaden mellan 16A & 20A är knappt 1 kW per fas, totalt knappt 3 kW trefas. Hur snabbt går huvudsäkringen efter att ugnen har startat? Är det "direkt"/"fem minuter"/"tio minuter"/...?
15 svar · 2,7k läst
L
Leinad123: [citat] Okej. Då är det den vägen man får gå. Tack för svar!
7 svar · 3,4k läst
·
tommib
tommib: Nuvarande ordning är brun svart grå. Jag hade satt dem uppifrån och ner. Det saknar dock praktisk betydelse.
5 svar · 1,8k läst
J
Josth: Ibland klarar säkringen överbelastningen men riktigt bra är det inte om säkringen inte räcker till för märkeffekten på ugnen.
18 svar · 4,5k läst
·
B
boljos: [citat] Det är en häll från Siemens. Tack för alla svar!
27 svar · 83,8k läst
·
F
Familjen Saghir: [citat] Tack! Det är en keramikhäll, utan display.
16 svar · 8,7k läst
·
Fotografen
Fotografen: Det är en tryckknapp där själva knappen är borta.
5 svar · 1,3k läst
·
B
boljos: Edit: Fel tråd
19 svar · 6,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.