Har en vanlig Schneider-dimmer, en av flera i lägenheten, men denna är konstig. Det räcker att jag trycker in "pinnen" under ratten lite grand, så släcks ljuset. Det ska ju släcka när knappen är helt intryckt, och det blir lite flimrigt ibland pga detta. Drar jag åt den svarta låsringen lite extra, så kan ljuset också släckas. Är detta något som går att justera på nåt sätt?r
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ska jag byta dimmern, men är osäker på om jag köpt rätt. Den gamla är en SchneiderE etompau skrev:
Transistordimmer, Trend
DIMMER 315W TREND P-VIT CCTSE12011 F GLÖDLJUS O ELTRAN
Artikelnr: 1370640
men jag hittade denna Schneider på Byggmax och köpte den:
WDE006711
E-nummer: 1370904
Trend Transistordimmer 315W för resistiv last och elektronisk trafo. BP Polarvit
Är detta samma typ av dimmer båda två? Den ena har utgått på vissa nätsidor ser jag. Styr 2 st halogen G4 12V samt 6 st halogen GU10 35W.
Klicka här för att svara
