J
Jored: Here u go, @Chrissofsweden!
25 svar · 14,1k läst
·
S
smurfen72: Fasad plugg brukar fästa i det mesta.
5 svar · 17,5k läst
G
Ganescha: Någon som vet vart man kan hitta svarta skivor till ett vettigt pris? 7000:- inkl moms för 20kvm är rätt dyrt!
4 svar · 3,4k läst
·
S
sevstrom: Jo, jag förstår att det är väldigt svårt att svara på såna här frågor i ett forum. Fristående lager under färgen är det, med ett lager gulaktig färg på och sen vit takfärg ovanpå det. Skickar med en bild. Jag tänkte skicka det på analys, mest för att jag är nyfiken och det verkar ju inte ens vara dyrt att få en analys gjord. [bild]
2 svar · 4,3k läst
·
D
danielte: Jag lever med det. Tack för input!
8 svar · 6,7k läst
M
Marcussjogren: Det är ju dessutom sjukt fult med latexfog på träpanel, förra ägaren till vårt hus gillade t ex att lappa med fox när han hade sågat snett.
2 svar · 1,8k läst
J
JohanLun: Jag vill undvika plast och mineralull, men gipset känns svårast att undvika...
3 svar · 5,1k läst
H
Hoffmeister: [citat] Gutt! Man måste ju fråga:)
21 svar · 10,2k läst
·
G
gasto: Säkert så.. Men ska man limma ihop reglarna, 45x190 sedan några tvärgående små reglar i mellan undertill. Dom flesta värka ej limma, bara skruvar. men man vill ju ej ha skarvar som man kan se igenom
2 svar · 8,9k läst
·
S
sune73: Konstruktionen är en standardmodell. Inget extra. tooman77: Installations skikt blir det av glesen i taget?!
2 svar · 1,3k läst
E
Earplugged: Är jag rätt ute med denna plan? Klinker: 10mm Fix:3mm Flytspackel 10mm (golvvärme inräknad med 4mm) Golvspån: 22mm Summa: 45mm bygghöjd
1 svar · 845 läst
Robin88
Robin88: 2 paket av reglarna och ca400 skivor per beställning och jag kommer beställa mellan 2-3 gånger per år. Detta kanske är för lite. Har ett företag sidan om mitt ordinarie arbete så f skattsedel och sånt finns
2 svar · 2,9k läst
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Jag har i alla fall aldrig kommit så långt i produktbeskrivningen :P
3 svar · 4,5k läst
K
Klicka: Men läser man på http://www.teokonsult.se/plat/kondens-3.htm så verkar det som det inte ska behövas något kondensskydd bakom plåten. För min fasad är ventilerad (om man jämför med ventilerat tak). Så det ska inte uppstå såna temperaturskillnader så det blir kondens. :-/
1 svar · 3,5k läst
B
bjorn_s: Jamen så bra! Det där skulle ju kunna funka faktiskt. https://www.byggmax.se/badrum/t%C3%A4tskikt/v%C3%A5trumsskiva-b%C3%B6jbar-p660023 Det står: 30 mm kan böjas till en utvändig diameter på 520 mm. 50 mm kan böjas till en utvändig diameter på 1060 mm. Dvs, jag tolkar det som att den minsta radie jag kan få är 520/2 = 260mm. Det är kanske något större än vad jag först tänkte, men
11 svar · 14,1k läst
·
klaskarlsson
klaskarlsson: Problemet är väl att det inte bara är vatten rakt ned så att säga - om du har ngt poröst (isolering) så kan funkten vandra upp i väggar osv därifrån. Den stora risken är ju inte ett stort läkage kanske utan smygläckage eller att ständigt fuktbelastning ger mögeltillväxt, även om materialen rakt under då är oorganiska så kan det ju komma in organiskt material (damm tex) eller
3 svar · 1,9k läst
F
f91jsw: [citat] Eftersom det är fackverkstakstolar kan hjärtväggen inte vara bärande. Det finns ingen punkt mitt under en fackverkstakstol som kan ta upp last.
13 svar · 3,8k läst
·
Fjojtmehmet
Fjojtmehmet: Jag skulle satt upp undertak i vajer typ ecophon Ett rum i den storleken bör klara sig runt 5000kr med montage. Det kommer göra otrolig skillnad för rundgång/efterklang i rummet.
6 svar · 2,5k läst
I
ItWasntMe: jjajjamen. blir bra det =)
6 svar · 25,3k läst
·
L
lvedin: Feedback: Funkar. Mina stenväggar är ju lite skeva och även Nivellgolven har medvetet några böjar. En annan teknik krävs med plankor och tyngder för att hålla socklarna på plats. Sen körde jag med latex som täcker fula glipor i sockeln. Kleta ut limmet hade jag ingen nytta av tycker jag. Limma på kontaktytorna, pressa och limmet fördelar sig på kontaktytorna.
4 svar · 20,6k läst
V
verktygsgurun: Är dörrbladet rakt? Inte ovanligt att dörrblad "u:ar" så att säga. Sen är det vanligt att man sätter dörrkarmens båda sidor med vattenpass i tron att det blir perfekt, det bästa är att sätta gångjärnsidan med pass (lutning ut/in) sen sätta en skruv uppe eller nere på slutsidan vilket som passar bäst i det enskilda fallet. Sen hänger man på dörrbladet och stänger nästan
2 svar · 14,6k läst
L
LasseR: Jag tänker lite så också, det har funkat i drygt 50 år så det borde funka nu också. Det går tyvärr inte byta riktning eftersom panelen i intilliggande rum går åt samma håll :( Det ska upp spottar så det får bli 45x45, annars hade gles varit bättre. Tack för ditt svar! Lasse
2 svar · 5,2k läst
P
SBH: [citat] finns både sex och fem mm dubbel gips på k rauta
16 svar · 14,2k läst
Lime113
Lime113: Om vi bara talar 90° hörn (in och utvändiga) så är det inte helt dumt att ta två stumpar och kapa dem i alla fyra lägen (från vänster, från höger: 45° åt vänster, 45° åt höger med såg) och tydligt märka dem med upp och ned (samt om de var inne-, utehörn: mötande vänster, höger). Det fungerade i alla fall för mig tills min far kom och slog mig på fingrarna och vände på
32 svar · 91,5k läst
·
Buildgates
Buildgates: Precis så gjorde vi när vi monterade vår pocketkarm. Det var enklast så och blev snyggt (se bild). Den dagen parketten ska bytas, går säkert det också att lösa... :) [bild]
1 svar · 5,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.