1 766 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
foga lockpanelspringor?
När det inte går att banka tillbaka lockbrädan och man står där med springa mellan bottenbräda och lockbrädan... Är det lönt att foga då? Tycker all fog spricker med tiden.
Har några brädor som börjar bli ostbågeformade och inte går att vålda tillbaka mot bottenbrädorna men tänker att det nog är bättre att ersätta dom helt än foga.
- Men det kanske är jag som haft fel fog, eller haft förlite fog, när jag råkat ut för att det spricker och lämnar ett gap igen.
Har några brädor som börjar bli ostbågeformade och inte går att vålda tillbaka mot bottenbrädorna men tänker att det nog är bättre att ersätta dom helt än foga.
- Men det kanske är jag som haft fel fog, eller haft förlite fog, när jag råkat ut för att det spricker och lämnar ett gap igen.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Det kommer förmodligen hålla ett tag, men förr eller senare spricker fogen och det suger ju.
Det går inte att driva in extra spik för att få ner lockbrädan ordentligt och sedan spackla över spikhuvudet? Är ju inte skitsnyggt, men en mycket tåligare lösning.
Det går inte att driva in extra spik för att få ner lockbrädan ordentligt och sedan spackla över spikhuvudet? Är ju inte skitsnyggt, men en mycket tåligare lösning.
Klicka här för att svara