MathiasS
MathiasS: [citat] Som sagt, det är ju oundvikligt att inte borra i dom ibland när dom sitter kvar och min subjektiva uppfattning är att saker som är ofarligt bara när man inte rör det ska ut ur huset.
4 svar · 2,5k läst
P
Per-Erik: låter som om du börjar få bitarna att falla på plats.. Stabilt.. är det något mer oklart?
14 svar · 2,8k läst
P
Per-Erik: [citat] Kallades Gotlands syndromet i försäkringsbranchen om jag inte minns fel.. det gällde om man körde med golvvärme (tror jad det var) då sprack spacklet o skadade tätsiktet med fukt skador till följd.. efter nått år bara.. Där efter flyttade man på tätsiktet till ovan på spacklet.. nu är det inga problem längre..
2 svar · 3,2k läst
4integration
4integration: Jag har vit (ljusgrå) plaströr som fram till gjutjärnsbrunnen och det skall inte vara några problem, skall förhoppningsvis få tid att titta på detta närmare idag. Dock sa röris att denna vita plast inte är så bra, jmf med dagens gråa. Det sitter en kortare rörbit som jag skall ta bort för att kunna ha ett par böjar och denna bit skall jag våldföra mig på när jag fått upp den,
13 svar · 32,0k läst
K
kacklaren: Du kan ju logga in på www.aspenbadrum.com/ Sök dä efetr ÅF. I GbG området är rörshopen på ringön ett hett tips, de ger ofta bra rabatter på katalogpriset!!. Lycka till med er renovering!! :D
8 svar · 6,4k läst
M
MrBollo: Mura är kul! Hade själv lite ångest inför ett projekt med att riva en gammal garageport och mura igen den med Lecablock. Gick dock som en dans - till och med putsningen blev helt ok fast man var novis. När allt var målat smälte det nya ihop med omgivande mur. Det var också lättare än vad jag trodde att sätta in ett fönster i den "nya" väggen. Om underlaget bara är i våg och sjysst
13 svar · 3,9k läst
V
veronica: Åh vad bra, det låter jätteintressant. Tänkte köpa både bubbel och ångbastu. Är lite sugen på ljusterapin ingick det i palatset? :D
2 svar · 2,0k läst
C
Carolin: Hej. Jag har hittat ett trevligt bubbel/massagebad på lejontassar från Elegance AB. Är det någon som känner till dessa leverantörer. http://www.elegance-ab.se/main.html?
0 svar · 1,9k läst
Wigert
Wigert: Jo, locket täcker spolknappen i uppfällt läge, men min hustru tycker det är bra då det innebär att locket aldrig lämnas uppfällt.... Men den stora fördelen är att toppen av fixturen får en orörd skiva.
29 svar · 5,8k läst
M
millface: Jaha. Jo jag menar deras lampett vigg z. Den i mässing i gammal stil....
2 svar · 3,4k läst
T
torsken: Kolla mitt svar om bada.se. http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1124193771 ;D
5 svar · 2,8k läst
L
lostdoc: Hej. Jag går i bygga hus tankar och funderar lite över badrummet. badrummet ska vara ganska stort och två delat. tänkte dela av med glasbetong. i den första delen ska det vara kakel på väggar och någon form av stenplattor på golvet. här inne ska dush, toa och handfat finnas (standard grejorna). Det är för del två jag undrar lite. stengolvet ska fortsätta in hit. sen på väggarna
0 svar · 1,6k läst
GreenTurtle
GreenTurtle: Ingen som vet om det finns några liknande "replikor" till ett lite mer humanara pris?
3 svar · 2,6k läst
E
esox: [citat] Kanon! Tack, det var just något sådant jag sökte! Och inte var den SÅ fasligt dyr heller :)
4 svar · 3,3k läst
chris47
chris47: Det borde finnas förlängnings muffar som passar till avloppsröret. Minerit kan man välja istället för golvgips. Kan inte ta upp fukt tydligen. /CC
1 svar · 2,2k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Rostfria diskbänkar har väl alla. Inte är det jobbigt att hålla en sådan ren. Visst torkar man av en diskbänk varje dag. Likadant får man göra med ett rostfritt tvättställ. Men man torkar väl av ett porslinshandfat varje dag också. Rostfria handfat i en ekskiva kan bli jättesnyggt! :)
2 svar · 3,2k läst
F
fiddeli: tack, tack tack! nej, det var bara Gustavsbergs som jag hittat till. Tack så mycket!! fiddeli
3 svar · 12,4k läst
morsan
morsan: Kolla den här tråden http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1107937814
1 svar · 1,9k läst
F
fiddeli: hej jo på de väggar som inte direkt utsätts för vatten, ska det räcka om man målar med våtrumsfärg. Detta enligt skadehandläggaren på mitt försäkringsbolag. mvh/fiddeli ps däremot vet jag inte om det kan bli ett tätande lager för mycket, om ni tänker er fuktspärr innanför?? ds
1 svar · 1,5k läst
A
aspe: Skall glasblocken byggas ovanpå väggen? Har just byggt en 80 cm hög vägg o satt 6x20 cm glasblock ovanpå detta - jättesnyggt blev det, men ..., vi fick sättning i den byggda väggen o har problem just nu! Glasblocken väger en hel del, så det gäller att göra väggkonstruktionen rätt ...
1 svar · 5,4k läst
S
smacrazy: Du kanske redan har handlat ditt kakel, men jag kan rekommendera Kakel & Design (utmed E4an vid fd Rätt Pris/WiLLys)... dyrare än Coop o Bauhaus, men man blir väl bemött och får bra tips och förslag... (dock lite beroende på vem du pratar med... :/ )
3 svar · 2,2k läst
P
pillan71: Vi köpte på IKEA, fast bok (tror jag). Det var ca 5 år sedan och den är sliten redan nu! :( Funderar på att byta ut den. Kolla så du får bra skruvar (tillräckligt långa) Vi struntade i det och har vant oss vid ett "rörligt" lock, vilket INTE uppskattas av gästerna, speciellt inte de små. Pernilla
3 svar · 5,0k läst
J
Jehu: Jag använde röd kabel och följde leverantörens instruktioner - fäste ner den med smältlim i spånskivan.
26 svar · 5,3k läst
C
CarMan: om man bygger ett hus kan man ju se till att plasera avloppet på rätt plats = väggen behöver ej bli specielt tjock. om man vet var toa sla vara så reglarman upp ordentligt & kottlar, eller vad det heter. deta gör i väggen & tar inte nån plats alls. vägghängt är snyggt & praktiskt
6 svar · 6,0k läst
M
moliden141: samma färg...för att det ska se ut som en del av den vanliga fogen.
1 svar · 4,0k läst
J
Jenny_L: Där spegeln ska hänga kommer det att vara pärlspontspanel ;). Annars håller jag med om att spegel infälld i kakel är väldigt snyggt
4 svar · 9,6k läst
E
Elisabeth: Återigen tack för bra förslag och länkar ! Tronen var ju pampig, men passar tyvärr inte min plånbok riktigt... :) /eLisa
4 svar · 13,6k läst
P
Per-Erik: [citat] Jag använde detta http://www.ardex.se/produkter/s48.html Blev grymt stabilt.. sitter som gjutet.. :D
2 svar · 8,3k läst
EB
EB: Vi har två sådana, både i badrummet och i extratoan på övervåningen. De heter Macro. De fungerar alldeles utmärkt båda två! Vi är helnöjda. Allt vatten rinner som det ska. Golvet är mycket välgjort också, och dörrarna fint monterade (dock inte av oss). Det finns en aning glipa i mitten på den ena, men gummilisterna som går omlott ser till att det inte stänker ut något vatten.
10 svar · 5,3k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Nej! Det är inte äkta rostfritt. Det är för dyrt. Gustavsberg har blandare för korrosiva miljöer och laboratorier och de börjar på 10.000:- för en tvågreppsblandare. Inte snygga heller, bara funktionella.
4 svar · 8,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.