4 217 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Tätskikt
Hej alla.
Har spenderat en del tid nu med att ringa runt bland firmor och höra vad som gäller för tätskikt, dock får man väldigt mixade svar så jag undrar om det är någon här som vet.
1. Om man gör tätskiktsarbetet själv går det att få detta godkänt efter av något företag, om dokumentation på alla steg osv finns ? och hur ses detta vid en försäljning? alternativt hur ses ett arbete gjort helt själv?
2. Ett av företagen jag pratade med hävdade att det att företag som enbart tar på sig att lägga ett tätskickt gör helt fel och inte bör göra så, stämmer det ?
Eventuella rekomendationer på företag i Malmöregionen uppskattas oxå
Har spenderat en del tid nu med att ringa runt bland firmor och höra vad som gäller för tätskikt, dock får man väldigt mixade svar så jag undrar om det är någon här som vet.
1. Om man gör tätskiktsarbetet själv går det att få detta godkänt efter av något företag, om dokumentation på alla steg osv finns ? och hur ses detta vid en försäljning? alternativt hur ses ett arbete gjort helt själv?
2. Ett av företagen jag pratade med hävdade att det att företag som enbart tar på sig att lägga ett tätskickt gör helt fel och inte bör göra så, stämmer det ?
Eventuella rekomendationer på företag i Malmöregionen uppskattas oxå
Det här med "timelleffekten" verkar vara en seglivad myt som gång på gång framförs av branchrepresentanter. Är det då inte underligt att försäkringsbolagen, som är de som torde har bäst överblick när det gäller fuktskador, påstår motsatsen?KIXIE skrev:
http://www.lgadata.se/fsv/tekniska_motet/filer/VVS-inspektorerna.pdf
http://se.yhp.waymaker.net/folksam/release.asp?id=80808
Jag anser att det svåra inte är tätsiketet.. Det är ju som att måla på ett ungefär..
Det svåra är underlaget.. Är det inte stabilt utan rör sig o så.. spelar det ingenroll vem som lägger tätsiketet..
Om en "timmelare" lägger tätsiketet så tror jag att han KAN göra det bättre änn en hantverkare som har 30 min på sig innan han måste åka och hämta ungarna på dagis..
Det svåra är underlaget.. Är det inte stabilt utan rör sig o så.. spelar det ingenroll vem som lägger tätsiketet..
Om en "timmelare" lägger tätsiketet så tror jag att han KAN göra det bättre änn en hantverkare som har 30 min på sig innan han måste åka och hämta ungarna på dagis..
har du några bra tips på hur man ska göra så att det inte rör på sig ?Per-Erik skrev:Jag anser att det svåra inte är tätsiketet.. Det är ju som att måla på ett ungefär..
Om en "timmelare" lägger tätsiketet så tror jag att han KAN göra det bättre änn en hantverkare som har 30 min på sig innan han måste åka och hämta ungarna på dagis..![]()
har du några bra tips på hur man ska göra så att det inte rör på sig ?[/quote]Plattsattaren skrev:[quote author=kocken66 link=1131717538/0#5 date=1131838849][quote author=Per-Erik link=1131717538/0#4 date=1131812816]Jag anser att det svåra inte är tätsiketet.. Det är ju som att måla på ett ungefär..
Om en "timmelare" lägger tätsiketet så tror jag att han KAN göra det bättre änn en hantverkare som har 30 min på sig innan han måste åka och hämta ungarna på dagis..![]()
bygg rätt...
[/quote]
D.v.s. följ de branchregler som finns. De är utförliga och finns allmännt tillgängliga.
Klicka här för att svara