Hej,
Jag och min sambo ska riva den befintliga utbyggnaden som innehåller badrum och uppföra en helt ny något större utbyggnad med badrum och tvättmaskin m.m.

Nu behöver jag hjälp med en grov uppskattning av vad det kan kosta per kvadratmeter om en firma gör jobbet. Uppskattningen är bara för att vi ska veta hur mycket byggkreditiv vi ska ta...

Alltså en utbyggnad på platta med golvvärme innehållande toalett, handfat, dusch, varmvattenberedare, tvättmaskin och groventré...

Om jag säger 20 000:-/kvadratmeter är jag ute och cyklar då?

/Niklas

Om du gör en utbyggnad med just de "specialrum" som du nämner och inte så mycket annan yta så tror jag att det är farligt med shablonberäkningar.

Om du skall kunna få fram en vettig shablon så tror jag att du behöver ange lite mer, total yta, storlek på badrum etc.

Jag misstänker att ditt förslag på 20 000/kvm är i underkant. skulle tro att du istället bör räkna med, 15-20000 per kvm för den "råa" byggnaden, och sedan lägga på 100-200 000 för badrummet. Av din beskrivning så antar jag att du inte kan återanvända den befintliga grunden?

Nej den befintliga grunden går inte att återanvända, huset är gammalt och den aktuella badrumsdelen är i ganska dåligt skick.
Vi har tänkt att göra en utbyggnad på ca 20kvm där ca hälften är badrum och hälften är groventré m.m.

En hel del enklare arbete som att sätt panel utvändigt, lägga tak och måla m.m kan vi ju göra själva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.