Någon som har tips på hur man får bort golvlim från plastmatta ?
Har försökt med handhållen betongfräs men denna fick inget fäste i golvet.
Har även försökt med huggmejsel och knackat bort golv, detta funkar till viss del då man får bort färg och delar av flytspacklingen men tar lång tid att få klart.

Någon som har några erfarenheter/tips ?

Få bort golvlim från plastmatta? Du menar väl att du vill få bort plastmatta från ett betonggolv?

Hyr en så kallad stripper (sök på forumet för mer info). Det är en maskin med ett vibrerande blad som är speciellt byggd för att ta bort limmade plastmattor från betonggolv. För en amatör (mig) tog det ca 3 h att rensa ett ca 8 m2 golv vilket kan jämföras med en timme för att få bort en knapp halv m2 med bara kniv och skrapverktyg.

Efter att du använt strippern så kan du använda betongfräs om du vill ha ännu renare underlag. Jag skippade det steget.

Nästan det jag menade, för att förtydliga: jag har redan fått bort alla delar av plastmattan, den gick rätt bra att dra loss med en hovtång i stora stycken.
Nu är det dock limrester kvar på betongen/spacklet och det är det som jag behöver få bort.
Frågan borde dock varit "Någon som har tips på hur man får bort golvlim efter plastmatta från betonggolv" :D

Hej. kolla den här länken. är det nåt sånt du söker?     http://www.stteknik.se/  
Kan inget om det men det måste finnas såna här firmor och uthyrningsställen runt om i landet!?  :)

Nu är limmet samt det gamla flytspacklet borta iaf, blev mha huggmejsel, hörselskydd, en hel del slit och hammare 8-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.