Lagavulin
Lagavulin: Följer ni länken så ser ni hur Purus hanterar sitiationen själva. http://www.purus.se/filearchive/1/1585/Montanv%20golvbrunnar%20dim150.pdf Lagavulin
51 svar · 31,0k läst
·
J
jon_h: Putte, jag känner inte till några flytspackel som man inte kan köra direkt på spånet. Om det fanns ett som var så dåligt att man inte kunde lägga det direkt på spån så skulle jag aldrig släppa det i närheten av mitt eller mina kunders hus. KjellG, golvvärmen kan man lägga direkt på armeringsnätet som man lägger på golvspånet innan flytspackling. Det finns ingen anledning att
2 svar · 3,6k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Kan inte komma på några nackdelar med det. Tvärtom ska man dock låta bli att göra (vägg på golv).
1 svar · 1,5k läst
C
co: Vi kollade också på Bara men valde slutligen Marsala (lika stort men häftigare design). Jagskulle vilja föreslå den tystare mindre kraftulla massagen för benen. ett bubbelkarlåter mycket mer än man tror!
1 svar · 3,9k läst
B
Boris73: [citat] Som sagt så gillar jag inte iden att prissätta med lite kött på benen, men i de här fallet så tycker jag du borde betala 400-600:-/m2 (inkl fix & fog) Skulle tro att golvytan kan ligga på ca 8m2. Då blir dom kaklade ytorna ca 35m2 och i pengar då 14.000-21.000:- (beroende på olika omständigheter). Finns säkert många olika uppfattningar om hur detta skall prissättas, och de
8 svar · 2,8k läst
J
jon_h: Självklart kaklar man först i ett våtutrymme. I kök skulle man däremot inte göra det.
2 svar · 3,1k läst
S
ST1: Glöm inte att även IKEA är bra mycket billigare i Polen! =) Jag kollade på en ugn: 6 000 här, 4 500 där. Fast sen ska man ju få hem allt också... www.ikea.pl
2 svar · 2,2k läst
J
jcoboy: Bara att googla fram, annars kanske du får några ideèr om du tittar in hos mej: Minhembio.com - Hemma hos jcoboy - Relaxen / Christer
4 svar · 4,0k läst
A
advon: Tack för hjälpen alla! Då går vi nog vidare. Det är en pålitlig firma som vi anlitat tidigare. Dom kommer till och med på utsatt tid.
19 svar · 6,2k läst
L
Lassie: Jag hade samma problem, vatten och avlopp för bidén satt otroligt nära väggen och det skulle vara omöjligt att få plats med tjockare vägg+ kakel istället för våtrumstapeten som satt där. Lösning blev att jag fick bila upp golvet så att röris kom åt att dra in allt i väggen istället. (-Ja, jag demonterade bidén med en slägga)
28 svar · 19,4k läst
·
dave_R
dave_R: Det är köpt på beijerbygg, pärlspont som är vitlaserat 3ggr... Snyggt tak, vart hittade du det?[/QUOTE]
3 svar · 3,2k läst
·
J
jon_h: Fast runt noll grader kan ju innefatta även ett par minus, inte sant? Lite knepig ordföljd i och för sig, men jag tror att det är det han menar, att den kanske har varit nere på nån minus också.
4 svar · 4,2k läst
P
perr11: Tack för bilden :) Det är med andra ord bara att slå till. Men jag måste ha 80cm dörrar, får inte plats med större. Tack för hjälpen Per
3 svar · 6,1k läst
·
J
janolena: Hej! Jag har gjort en svängd glasblocksvägg i grå med blå moasik på kanten som dusch väggar ! se bilden!
5 svar · 10,9k läst
·
M
Maxen: Ursäkta att jag kapar tråden lite men SS 91 42 21:2006 verkar ju vara en otroligt bra sak att ha. Hittade att man kunde köpa den på nätet för 675:-. Vet någon om man kan köpa den i en normal bokhandel också? Går den att låna på biblioteket? /Maxen
4 svar · 7,8k läst
B
Bambi: Hej! Jag är förtjust i Svedbergs handdukstork men gillar inte deras anslutning vid vattendrift. Har alla märken sådan elementratt å synliga rör? Om någon vet något fabrikat som har dold anslutning skulle jag vara mycket tacksam! :) Mvh Bambi
0 svar · 3,9k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: okej, tack för infon.
42 svar · 11,3k läst
·
B
Bambi: hej! För husföretaget vill inte ha med det på slutbesiktningen för att den är självköpt, för mycket strul antar jag. Men hur kan det funka att plugga rören i väggen till ett bubbelbadkar då? Anledningen att jag gör det är samma som för handdukstorken. Tacksam för tips! Mvh Bambi
4 svar · 2,8k läst
T
Thewhitehouse: Vi har Damixas G-Type tak och handdusch och jag har hår till midjan och använder nästan enbart takduschen, den ger ett otroligt bra tryck utan att vara för hårt. Vi har inga problem med såkallad kalldusch när man byter över. Precis samma temp!
21 svar · 24,0k läst
·
J
jon_h: Det finns mollyplugg som klarar så tjocka skikt, och det finns andra pluggar som fungerar lika bra. Det ska vara en plugg där skruven går igenom bortre änden av pluggen och drar ihop den så att den expanderar, och att expansionen (i alla fall i huvudsak) sker bakom skivorna. Edit: Om du ska använda mollyplugg så får du trycka ihop de små flänsarna på kragen med en tång först.
1 svar · 11,8k läst
H
handersson: Tack, kanske kan sova en natt i alla fall :)
6 svar · 6,9k läst
J
jon_h: Nu pratar vi ju om en renovering här. Handlar inte om bygglov.
3 svar · 3,8k läst
B
blixen66: Det är inte så lätt, troligt vis behövs det ganska mycket underarbete för att fuktskydd mm ska vara godkänt.
8 svar · 3,5k läst
T
tomson: Tackar, får ta ett besök där på vägen hem sen.
8 svar · 5,7k läst
J
jon_h: [citat] Hehe, det är lugnt.
9 svar · 4,3k läst
K
ktm250: [citat] maxit se - Våra återförsäljare Gå via länken och skriv in vilken ort du bor på eller närmaste större ort så finner du vad du söker :)
3 svar · 4,4k läst
K
ktm250: [citat] Jo, det förstår jag... det var liksom inte illa menat eller nåt... bara jag som tänkte, högt, i skrift :) ... förvånar mig inte om det skulle dyka upp ett sånt krav en vacker dag dock...
23 svar · 3,1k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Finns inte, sorry. Letade själv länge o väl efter just detta förra året. 'Vanliga' standardbadkar från Gustavsberg och dylika är låga o trånga och kostar 3-5'. Det finns några badkar som har ett litet bättre djup, men de är inte svenska och kostar mer, uppåt (och över) 10' är vanligt.
1 svar · 2,2k läst
J
jon_h: [citat] Ah, okej. Då utryckte jag mig otydligt. Men det är det normala och i mitt tycke det vettigaste.
5 svar · 5,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.