F
frifri: Tack för era svar!! //Frida
4 svar · 4,0k läst
P
pjac: Hittar inte det heller...men i katalogen är det samma priser som på webben och där (katalogen) står att moms ingår. Vid tidigare beställningar har jag betalt vad som står på websidan. Den "enda" avgiften dom tar är 195 kr dvs ingen direkt fraktavg.
5 svar · 6,6k läst
J
jon_h: Ah, det är ju iofs sant. Jag har aldrig stött på det där jag bott eller i bostadsrättsföreningar jag jobbat, men det förekommer säkert. Och jag tror nog att de har rätt till det (och det kan dessutom vara vettigt, det är ju trots allt föreningen som äger byggnaden). Men jag tolkade det som att Jazzgossen pratade om vad man har rätt att göra i relation till försäkringsbolagen,
19 svar · 110,1k läst
J
jennyn_: Mamma och Pappa löste problemet genom att släcka lyset i badrummet, knappen sitter utanför badrummet. Det finns inget fönster heller i duschen så man ser ingenting, vilket innebar att det bara var att stänga av duschen för att få på lyset. Men vet ni inte hur härligt det är att duscha i en timme, och kliva ut helt skrovlig :)
9 svar · 13,3k läst
Snailman
Snailman: Ägaren är ju mångmiljardär, han jobbar väl vidare på nya miljarder (i vinst) di.se
1 svar · 2,2k läst
J
jennyn_: Det där ser inte roligt ut! Och som Per-Erik med fler skriver, de lär väl ha spolat och vad kan de då orsaka längre fram? Min fråga är, när du har försökt komma fram till vilken av firmorna som har gjort det, vem har du frågat - arbetarna eller chefen? Oftast lönar det sig att vända sig till överordnade. Lycka till!
18 svar · 7,0k läst
kinshasa
kinshasa: Kan bara buga och tacka för kunskaperna. Jag skall följa uppslagen och undersöka arbetsförutsättningarna lite närmare. Vänliga Hälsningar Jörgen
4 svar · 1,4k läst
Alpha
Alpha: Har planerat in ett snarlikt(2.1m x 2.2m) dock aningens lite mindre än erat badrum, efter mycket velande och skissande hit och dit om man skulle bygga ut för ett nytt badrum eller göra om ett befintligt "mellanrum" till delvis nytt badrum för att slippa undan bygglov som skulle krävts i mitt fall så lutar det åt att det nya badrummet blir i mellanrummet(som ja kallar det), för att dra
5 svar · 3,8k läst
·
A
Avbytaren: Snyggt, vi ska göra likadant, lite tveksam till om vi ska välja samma klinker
13 svar · 6,1k läst
·
Tripod
Tripod: IKEA har ju lampor godkända för badrum. Hittade en lampa med två armar som säkert skulle funka. De vinner kanske inte några designpris men för den billiga penningen de kostar så funkar de ju iallafall tills dess du hittar nån du verkligen vill ha. IKEA | hem | Belysning | Belysningsserier | BASISK | BASISK Vägglampa dubbel
4 svar · 4,4k läst
P
peterand: Tyvärr är nog sanningen att det inte går att på ett tillfredsställande och godkänt sätt skarva taätskikt, kan funka i praktiken men betraktas med största sannolikhet som "icke fackmässigt" vid ev skada eller besiktning. Likaså får/skall man inte ha dubbla tätskikt, risk för kondens Dessutom är det väl rimligt att anta att om det är så dåligt gjort så en hel vägg måste rivas
1 svar · 1,5k läst
E
Emssal: Denna funderade jag på men det föll på att jag måste ha en som spolar mindre än de 6 liter som denna minst kräver: SFA
3 svar · 4,3k läst
J
jakim: Funkar det att sätta en vägghängd toa mot yttervägg med tanke på avloppet? Jag funderar över en vanlig sits med tank bakpå som ska skruvas mot väggen i stället för mot golvet. Tanken ska inte vara inbyggd i väggen. Eller kanske det enda är att bygga upp en vägg som avloppet ryms i och då ryms ju även en inbyggd tank... Jag undrar eftersom jag planerar ett nybygge och jag behöver
0 svar · 2,2k läst
S
snickaren01: Tack för svaret.
2 svar · 5,7k läst
J
jon_h: Sätt en remsa över skruvskallarna i duschen eller kring badkaret om inte tillverkaren anger något annat. Det är lite svårt att svara på hur du ska ansluta tätskiktet till fönstret utan att veta hur det ser ut, men om du har smygarna på plats så tycker jag att du ska dra en latexfog i springan mellan gips och smyg, och sen måla över med tätskiktet.
2 svar · 2,6k läst
K
ktm250: [citat] Kan ju säga att man, när man sitter vid ett bord så räknar man med 60 cm/pers.
5 svar · 5,3k läst
Ardexsmitten
Ardexsmitten: Det var ju positivt! Är ju rätt logiskt egentligen, om det går att lägga granitkeramik med fästbruket så borde det ju rimligtvis gå att lägga på gamla plattor också.
5 svar · 2,6k läst
L
Lassie: Så här har ärendet utvecklat sig. Det har visat sig att innehörnen inte är tillverkade av Maxit. Maxit frånsäger sig då givetvis allt (fukt-)ansvar betfäffande hörnen. Byggvaruhuset som sålde innerhörnen tar dock på sig sen del i skulden för att jag fick innehörn av fabrikat Cerasit som de sa skulle vara kompatibla med Maxit, men nu visat sig krångla. Cerasit (Henkel?) och
6 svar · 4,2k läst
B
big_swede70: Undrar bara om det finns något generelt mått från golvet upp till utgående vatten anslutning där man ansluter toastolen.Skall dra rören imorgon och man vill ju hålla sig till standardmått så långt det går..
0 svar · 3,9k läst
Z
zoom: Hej allihopa Jag har hittat ett åttakantigt nedsänkningstvättställ eller vad det nu heter som man sänker ner i en bänkskiva. Tyvärr var det lite lång leveranstid på detta så min fråga till er är om ni har sett något liknande någonstans ? Det vi hittade kommer från Hafa
0 svar · 1,2k läst
ByggPutte
ByggPutte: Rörmokaren brukar dra avloppet först och göra avstick vid varje våning. Sen drar han varmt och kallt och ev varmvattencirkulation. Jag hade gjort en av 2 möjliga. Antingen om det fanns plats dra vattnet upp till köket och sen vidare upp till badrummet. Helst få alla kopplingar utanför trumman. Eller dragit separata vatten rör från källare upp till kök och bad. Mvh Putte
1 svar · 3,4k läst
D
Danne W: [citat] Jaha... Ja i så fall verkar det ju vara ett mycket bra alternativ! Då ska jag nog ta och köra på den och slippa både spacklingen och stenlungan! ;-) Tack för infon!
6 svar · 6,2k läst
Tripod
Tripod: Kan detta vara nåt? Det kanske är för "rektangulärt" för din smak Oval 170 EDIT: Hmm var visst bara 170 långt..
1 svar · 2,9k läst
J
jakim: [citat] Tanken var att om det läcker igenom så muren blir blöt så ventileras det bort genom luftspalten. Fast det ska ju vara tätt bakom kaklet så muren blir ju aldrig blöt... ;) I bastun då, där kommer det panel, men sen då? Ska det vara som vanligt med panel, luftspalt, alumit (fuktspärr), issolering o reglar (45mm eller så) och så muren?
18 svar · 7,5k läst
J
jgranbo: Kolla på Sigro.se, bra priser tycker jag, också har de allt till badrummet.
5 svar · 2,5k läst
ByggPutte
ByggPutte: Ja det kan man göra. Eller till och med låta badkaret stå på plats och limma dit bitarna. Bara att se till att det går att dra ut badkaret för rengöring under om man vill. Och det går att limma efter hur hållbart man vill ha det. Nackdelen kan vara att det kan vara svårt att få bort limmet om man vill återställa. Men skulle tro att man inte behöver hel limma mot väggen. Har byggt
6 svar · 26,9k läst
·
ByggPutte
ByggPutte: Låter dammigt ;) Och det kommer lukta bra med varm asfalt ;). Mvh Putte
7 svar · 9,9k läst
MathiasS
MathiasS: Jag skulle sätta fler än två, mest för att slippa skuggor.
3 svar · 3,5k läst
B
busnut: Jag blir så nyfiken, vilken modell är det på karet som ni köpt. /Busnut
5 svar · 2,1k läst
J
jon_h: Kakel plus fix bygger normalt runt 8-10 mm.
1 svar · 4,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.