Hej !
Vore tacksom om någon kunde ge en fingervisning i följande funderingar.

Jag klinkrar en gästtoa ( kör inte med tätskikt eftersom jag förstått att detta inte behövs när det gäller rum som saknar dusch och bad ). Har kapat/rundat ut
plattorna runt toaavloppet. Skall man täta runt halsen på golvavloppet mot plattornas sidor med någon särskild slags silikon eller ?

Nästa projekt rör själva badrummet. Av ekonomiska själv ( suck ) får kakel och klinkring vänta. Dock håller jag och sambon på att bli tokiga på framförallt den elefantgrå-blåa våtrumstapeten. Tills vidare leker jag med tanken endast att måla tapeten vit och byta den tråkiga armaturen mot något fräschare.
Är det olämpligt att måla våtrumstapeter ? Vilken sorts färg skall man fråga efter och finns det några särskilda varningar som ni kan flagga för ?

Vänliga Hälsningar och Trevlig Helg
från Jörgen

Ibland använder dom
hårdfogen direkt mot röret.
Själv skulle jag ta en
våtrumssilikon i samma färg som fogen
runt avloppet.

Mvh Putte

Tack ByggPutte !
Jag kommer i så fall att köra med vanligt sanitetssilikon från Biltema
( för det borde väl duga åt ett simpelt avloppsrör ? ).
MvH Jörgen

Jag kan i och för sig inte se att det skulle behövas varken mjuk- eller hårdfog. Det döljs ju ändå när själva toalettstolen sätts dit. Men det brukar bli fyllt med fogmassa när man fogar plattorna.

Antimögelbehandlad sanitetsilikon
från biltema duger gott.
Om det va mitt rör så skulle jag
dra dit silikonen eller hårdfog.

Mvh Putte

Tack till er båda.
Finns det någon som kan avslöja hur lämpligt/olämpligt/svårt/lätt det är att
måla våtrumstapeter ?
Det skulle i mitt fall handla om att förvandla en ruskig elefantblå nyans till vit.
MvH
Jörgen

Låter inte så svårt.
Fråga färghandlaren så Du får
rätt våtrumsfärg bara.

Mvh Putte

Tack Putte, det blir en besök hos färghandlarna ( med plånboken i fast grepp :-)))
MvH
Jörgen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.