Hej!

Vi har en firma hos oss som håller på och totalrenoverar vårat badrum och nu har de bilat upp golvet och kapat avloppsröret och kopplat på en golvbrunn. Purus Oden. Det jag undrar över är om det är normalt att placeringen av golvbrunnen hamnar ca 2-4cm utanför badkarkanten? Det känns också som att brunnen kommer att komma väldigt när badkarets kortsida och väggen. Man kommer alltså att se lite av brunnen när man går in i badrummet.

Se bild... Badkarets kortsidehörn kommer att vara där ni ser den gula tejpbiten. Ni kan ignorera silikonklutten som ni ser på röret. Dom lyckades ha hål på röret men dom ska fixa det imorgon.

Om det är nåt annat som ser konstigt ut så får ni gärna säga till.

Tack på förhand.

• IMG_1784.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ganska normalt att brunnen ligger så den sticker ut lite utanför badkarskanten. Men om du betalar en firma för att renovera ditt badrum så kan du naturligtvis välja helt fritt var den ska placeras.

Mikael_L
När det är dags att rensa och rengöra brunnen kommer ni vara glada om den inte ligger långt under badkaret. Ligger den så där precis i kanten har man dessutom lite "daglig uppsikt" över den, ser att det rinner undan bra och så.
Jag vill nästan påstå att det är vanligast att den placeras så (men det har jag väl egentligen ingen koll på, bara känslan att jag ofta ser den placeringen).

Ska ni ha klinker? se isåfall till så ni får en snygg sak ovanpå brunnen, om den får en delvis synlig placering.

HÅller för tillfället på med ett gigantiskt kakelprojekt i Halmstad och beställare på x antal badrum vill ha brunnen centrerad på badkarets ytterkant.

Egentligen har det ingen större betydelse men det är onekligen mer praktiskt att ha golvbrunnen delvis synlig just för rengöringen. Om du stör dig på utseendet så kosta på dig en snygg slukrits vettja! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.