4 776 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Placering av golvbrunn
Ska ha ett hörnbadkar på 135x135 i ett badrum på 140. Vad tycker ni.. Ska golvbrunnen gömmas helt under fronten eller ska jag låta halva brunnen synas. Det sistnämnda skulle underlätta då jag slipper gå med avloppsröret genom bjälklaget. I bjälklaget finns dock redan ett jack för den gamla brunnen som kan användas för att nå in bakom fronten, men tänkte sätta igen den helt. Har cc60 så jag tänkte "kryssa" mellan bjälkarna så det tar ju också plats.
Bjälklaget sett från sidan |x|x|x|x|x|x|
Bjälklaget sett från sidan |x|x|x|x|x|x|
Du har en löstagbar front så du kommer ju åt den ändå, även om den isåfall ligger under själva karet. Jag skulle lägga den helt under men ändå nära kanten för att enkelt kunna komma åt den.
Även om man har löstagabar front så är det fruktansvärt irriterande aatt behöva börja skruva loss den då när brunnen akut måste rensas. För inte kommer man ihåg att rensa den när man nu har varit duktig att skruva bort den för städning under karet. En snygg brunn som sticker ut sådär lagom för att kunna rensa det värsta och då även lätt se när det börjar rinna lite långsammare är det jag satsade på.
Har nog bestämt mig för en snygg slutkrist.... blir perfekt.
Den får allt titta ut lite. Bar jag slipper se kärringens äckliga långa hårstrån efter alla hårbehandlingar. Se.. där kom en fråga till... ska jag låta henne färga håret i det nya badkaret då det är av plast..missfärgar det tro?
Den får allt titta ut lite. Bar jag slipper se kärringens äckliga långa hårstrån efter alla hårbehandlingar. Se.. där kom en fråga till... ska jag låta henne färga håret i det nya badkaret då det är av plast..missfärgar det tro?
Trodde alla brudar körde helrakat numera....hehesampa75 skrev:
Klicka här för att svara