Hej!

Imorgon sätter vår badrumsrenovering igång. Vi har anlitat en Stockholmsfirma som kommer att göra allt. Arbetet kommer att ta 3-4 veckor. Ska bli spännande att se hur det går. Givetvis så är man lite nervös. Badrummet är på ca 7m2.

Jag tänkte lägga in lite bilder här på badrummet under arbetet och givetvis när det är klart.

Materialet har vi köpt in själva. Det blir vita 25x40 plattor på väggarna, 10x10 klinker/granit på golvet i svart/grå färg (som färgen på ett berg ungefär) och två mosaikborder från golv till tak i samma färg som golvet. En bord bakom toan och en bord där badkarsblandaren ska sitta.

Ett Gustavsbergsbadkar 170x75 (Oberon) utan bubbel, 133cm hög handukstork från Nordhem (soliden) i rostfritt. IDO trend tvättställ 90cm med två stora eklådor under. IDO seven D WC. Blandare till tvättställ och badkar har vi ännu inte köpt.

Går själv i badrumstankar och skulle vilja veta prislappen på kalaset.

Jag kan återkomma med pris på jobbet. Jag tog in tre offerter och det skiljde rejält i pris kan jag säga.

brine skrev:

Ett par bilder innan jobbet startar. Ingen vacker syn :). Vi kommer att ha kvar passagen in till bastun, dock så rivs bastun ut för att ge plats åt badkar.

• badrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1740.jpg
    Skapa konto
Nu har "gubbarna" jobbat i två dagar (1,5 dagar) med rivning m.m. Dom har hunnit med att riva ner allt kakel på väggarna, en del klinker på golvet och all panel i bastun. Radiator, duschblandare och tvättställsblandare har pluggats.

Finns även med en bild på det kakel och klinker vi har köpt. Vita 25x40cm kakel på väggarna och 10x10cm klinker på golvet och två mosaikborder från golv till tak i samma serie som golvklinkern.

• IMG_1758.jpg
    Skapa konto
  • IMG_1763.jpg
    Skapa konto
  • kakel.jpg
    Skapa konto
Hoho, ursprungsbadrummet var ju riktigt bedrövligt! Ser dock ut som om det inte är jättegammalt, alternativt att någon har försökt ge någon form av första hjälpen för ett par år sedan.

brine skrev:
Det är inte så troligt att det är relevant att jämföra, det kan skilja något enormt beroende på förutsättningarna i olika badrum.

Hehe jo det stämmer. Lite mosaik mitt på väggen vid duschen och nån tråkig möbel under handfatet. Tror det kan blil riktigt bra när det blir klar. Vänta med spänning.

phl skrev:
Hoho, ursprungsbadrummet var ju riktigt bedrövligt! Ser dock ut som om det inte är jättegammalt, alternativt att någon har försökt ge någon form av första hjälpen för ett par år sedan.

Instämmer helt. I vårat fall så är det te x uppbilning av golv på en sträcka av drygt 4 meter där nytt avloppsrör ska gjutas in. Om golvbrunnen inte skulle flyttas så är bara det en stor prisskillnad.

Jag kan säga så mycket att det skiljde väl ungefär 50-80tkr på offerterna. Det som känns så bra är att det företag som kändes bäst och som vi nu har anlitat är det som hade den billigaste offerten. Hittils känns de mycket tillmötesgående och profesionella.

jon_h skrev:
Det är inte så troligt att det är relevant att jämföra, det kan skilja något enormt beroende på förutsättningarna i olika badrum.

Du kan få veta materialkostnaden på de saker jag har köpt in. Återkommer med totalpris när allt är klart. Vi har väl inte direkt valt saker från Bauhaus (inget fel på Bauhaus) om du tycker att produkterna är dyra.

11400kr Badkar från Gustavsberg Oberon 170x75cm, ej bubbel
12400kr Handukstork i rostfritt (Soliden 1300x500mm) från Nordhem
32800kr Kakel, klinker, mosaik (från kakeldax), IDO Trend tvättställ med underskåp i ek och tillhörande spegel med belysning.
6500kr IDO Seven WC stol, Duschvägg i glas för badkaret

Känns helt knäppt att handukstorken kostar mer än badkaret :), men vi ville ha den.

Totalt material: 63100kr

Tvättställsblandare, blandare till badkar och dusch är ej inköpt ännu. Misstänker att allt material landar på strax under 70.000kr.

brine skrev:

Men jävlar, köpte ni en handdukstork för 12 400? Det var inte dåligt..

Vad gör man inte för att hålla "regeringen" nöjd :)

jon_h skrev:
Men jävlar, köpte ni en handdukstork för 12 400? Det var inte dåligt..

Lite mer rivning har skett och ny golvbrunn har precis gjutits fast.

Några bilder....

• 2.jpg
    Skapa konto
  • 3.jpg
    Skapa konto
  • 1.jpg
    Skapa konto
Tackar för prislistan.
Jag är nyfiken på var ni handlat någonstans. Har själv åkt runt på de vanliga ställena och kollat in lite priser.

/Heidi

Hej!

Kaklet och badrumsmöbeln köpte vi på Kakeldax i Länna.

Badkaret, wc och duschglasskärm till badkar köpte vi på Fredells i Sickla.

Även handukstorken beställdes via Fredells.

Hejduk..tig skrev:
Tackar för prislistan.
Jag är nyfiken på var ni handlat någonstans. Har själv åkt runt på de vanliga ställena och kollat in lite priser.

/Heidi

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.