Hej, Nu ska jag renovera mitt badrum men har stött på lite problem.

Två utav väggarna i badrummet är betong och dom två andra är gipsskivor. Och nu frågan, kan man förstärka gipsskivorna med 6mm reperationsgips? eller man måste man ta bort hela gipsskivan och ersätta med nya våtrumsgips?
Och även om jag nu bestämmer mig för att förstärka med reperationsgips, är det då godkänd utav försäkringen?

Tacksam för svar!
 
Redigerat:
Nej gips är inte godkänt i någon form ur försäkringssynpunkt, rent praktiskt skulle det nog också bli för klent med att förstärka 13mm gips med renoveringsgips om det bara är reglat CC60 bakom.
 
vic viper skrev:
, rent praktiskt skulle det nog också bli för klent med att förstärka 13mm gips med renoveringsgips om det bara är reglat CC60 bakom.
vad menar du med det? CC60 m.m
 
Att reglarna bakom gipset är satta med 60cm.s mellanrum. CC = centrum till centrum
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.