I samband med en badrumsrenovering ska avloppen även göras om. I dag går ledningarna i träbjälklaget till en stam som går ner i källaren. Min fundering var att dra raka rör rakt ner i källaren (rum med värmepump och lite annat tekniskt jox) och dra dem synliga i taket? Är det bättre ur en fuktsäkerhetssynvinkel (skönt ord)?. Tycker att varje skarv som man inte ser är en liten risk?

Bara en fundering, kanske är idiotiskt :D
 
Tilläggas bör också att golvet består av elementhuskassetter som är bärande för varje sektion så det är inte så lätt att såga i dem utan att påverka bärigheten. Nu kan man säkert ta upp ett hål och förstärka med beslag men det är extra jobb.
 
Ja, du har ju nästan svarat på din egen fråga.... Vill du ha rören synliga så är det väl bara att sätta dem synliga. Kör på bara!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.