2 165 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Frågor
Ska precis börja renovera badrummet i det nyköpta hus och har läst på en del men har nu ett par frågor till någon vänlig själ:
Jag har förstått att tappvatten inte får komma ur golvet så det blir väl till att riva upp golvet och lägga in i väggen. Men hur är det med rören till elementet? Få de komma ur golvet?
Om man nu under renoveringen river ut radiatorn ur badrummet, finns det då någon risk att det blir så kallt att man måste fixa tillfällig extravärme för dettta rum? Vinterhelfetet stundar ju!
Jag har förstått att tappvatten inte får komma ur golvet så det blir väl till att riva upp golvet och lägga in i väggen. Men hur är det med rören till elementet? Få de komma ur golvet?
Om man nu under renoveringen river ut radiatorn ur badrummet, finns det då någon risk att det blir så kallt att man måste fixa tillfällig extravärme för dettta rum? Vinterhelfetet stundar ju!
Nej, inte heller värmerör får komma ur golvet.
Nej, knappast. Rummen runtom är väl varma? I så fall blir det väl på sin höjd några grader kallare i badrummet om du har dörren öppen. Skulle det bli för kallt får du väl ställa in ett elelement så länge.
Nej, knappast. Rummen runtom är väl varma? I så fall blir det väl på sin höjd några grader kallare i badrummet om du har dörren öppen. Skulle det bli för kallt får du väl ställa in ett elelement så länge.
Klicka här för att svara