1 711 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Badkar som man inte kan sträcka ut benen i?
Sitter och håller på att kika på ett Hörn-bubbelbad!
Har maxmått på ca 120cm brett och typ 165 cm långt tror jag.
(Dock måste det "smalna av" ganska snabbt ner mot fotändan då det är trängre där nere)
Vill helst kunna sitta två st i det och bada bekvämt, har bara hittat ett där det verkligen funkar i praktiken.
Duett från Comfornette.
http://www.comfornette.se/duett.html
Dock så är innermåtten lite för "små" för mig = jag kan inte sträcka ut benen helt!
(Dock verkar det tillräckligt djupt för att jag ska kunna ha hela kroppen i blöt ändå!
Nån som har ett badkar där man inte kan sträcka ut benen helt utan får sitta med dem vinklade? Blir detta obekvämt i längden?
Alternativ nr 2 är nämligen ett smalare (och här finns det förvisso från fler tillverkare) badkar där man bara får plats 1,5 personer (dvs det blir trångt med 2 pers), men jag kan sträcka ut benen helt!
T.ex. "Rhea 16" från Balteco:
http://www.balteco.ee/balteco/index.php?id=1&ent=bath&bath_id=62
Men får juh nackdelen att jag inte kan vara flera i badkaret då...
Nån som har andra tips kanske?
/Jocce
Har maxmått på ca 120cm brett och typ 165 cm långt tror jag.
(Dock måste det "smalna av" ganska snabbt ner mot fotändan då det är trängre där nere)
Vill helst kunna sitta två st i det och bada bekvämt, har bara hittat ett där det verkligen funkar i praktiken.
Duett från Comfornette.
http://www.comfornette.se/duett.html
Dock så är innermåtten lite för "små" för mig = jag kan inte sträcka ut benen helt!
(Dock verkar det tillräckligt djupt för att jag ska kunna ha hela kroppen i blöt ändå!
Nån som har ett badkar där man inte kan sträcka ut benen helt utan får sitta med dem vinklade? Blir detta obekvämt i längden?
Alternativ nr 2 är nämligen ett smalare (och här finns det förvisso från fler tillverkare) badkar där man bara får plats 1,5 personer (dvs det blir trångt med 2 pers), men jag kan sträcka ut benen helt!
T.ex. "Rhea 16" från Balteco:
http://www.balteco.ee/balteco/index.php?id=1&ent=bath&bath_id=62
Men får juh nackdelen att jag inte kan vara flera i badkaret då...
Nån som har andra tips kanske?
/Jocce
Det finns ju massa olika kar där man sitter bridvid varandra.
ekempel
http://www.pm-hem.se/pict_massagebadkar/PDF/PDF/Massagebadkar A304 V.pdf
Fast det här är visst lite för långt men SSWW har massa olika prisvärda kar.
ekempel
http://www.pm-hem.se/pict_massagebadkar/PDF/PDF/Massagebadkar A304 V.pdf
Fast det här är visst lite för långt men SSWW har massa olika prisvärda kar.
Förutom att det är för långt så funkar inte formen!puu skrev:
Det får alltså vara max 120 cm i huvudändan, men måste som sagt smalna av ganska "snabbt" eftersom det är trängre i fotändan! (Det står en toastol där)
Kikade på SSWW's sortiment men hittade inget osm passar, men kan ha missat nått?
/Jocce
Klicka här för att svara