Y
bygger nytt badrum, två små rum blir ett större. Båda rummen hade var sitt fönster, som nu kanske blir lite dumma.

1. det rosa är duschkabin, men kabinen har klarglas så fönstret där kanske hade haft en funktion ändå för att kabinen inte ska bli så mörk?

2. fönstret till höger kan inte flyttas närmare vägg pga en utbyggnad vid entredörren.
däremot funderar jag på byta ut den till ett smalare fönster.

Idag, fönsterna går dock inte ända ner till golv, slarvritat.:
medfonster.jpg

funderar på:
utanfonster.jpg

Fast vad tror ni?

*** nu såg jag att jag använde mig utav gammal ritning där karet bara är 130cm brett och inte 140cm... minns inte varför, karet jag tänkt köpa kanske är 130 men att jag förberett väggen för 140 då de flesta karen verkar vara detta.. ***

Redigerat:
Om utsidan "tål" det skulle jag ta bort fönstret vid duschkabinen, tycker det ser knepigt ut. Lösningen med ett smalt fönster vid badkaret ser snygg ut men ögat störs av att det inte är centrerat, blir det centrerat med 1400 brett kar?

Y
nej det kommer inte bli centrerat, tror inte jag kan få det centrerat heller med ett smalare, kan ju inte välja för smalt heller för då blir det ju knappt något glas alls om det dessutom ska gå att öppna.

blir lite nyfiken på "tål" kommentaren, kan huset falla ihop om jag snickrar igen hålet?

Yrrol skrev:
blir lite nyfiken på "tål" kommentaren, kan huset falla ihop om jag snickrar igen hålet?
Ha ha nej det ska vi väl inte tro :D Nej jag menade tål rent estetiskt, att ta bort fönster kan göra att huset ser konstigt ut från utsidan, det liksom syns att det fattas ett fönster vilket jag inte tycker blir snyggt alls.
Kanske ser mycket bättre ut med 2 likadana fönster tänkte jag.

Centreringen får Du fixa med nån inredning då, det går alltid att lura ögat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.