Jag har platta på mark med uppreglat golv som jag ska ersätta med ett ventilerat undergolv (Granab). Golvet och reglarna har jag tagit bort i alla rum förutom badrummet och tvättstugan. Tanken är att regla upp med stålreglarna även där (c/c 30) och 22mm golvspån. Jag har "knackat" i golvet och tänkte att det var spånskivor och flytspackel men det var det inte utan på plattan låg det lecakulor och sen ca 5 cm cement.. bortbilat nu :-)
Så till min fråga: jag hade tänkt använda en monteringsplatta som jag fäster i stålreglarna men problemet är att golvbrunnen är delvis ingjuten och avloppsröret (båda i plast) är "helt" ingjuten i betongplattan. Golvbrunnen bilar jag naturligtvis bort men avloppsröret "kan" jag inte bila bort då det fortsätter långt in i garaget... Är det för det första tillåtet att fästa golvbrunnen i bjälklaget när avloppsröret är ingjutet? Hur ska jag i så fall lyckas få rätt höjd och vinkel på golvbrunn och rör? Utloppet är åt sidan och avloppsröret går inte att rubba. Ögonmåttet säger mig att golvbrunnen inte är riktigt rak idag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.