Hej har fått ett offert för badrumsrenovering på ca. 132 000 ink moms,ink vvs,ink el låter det rimligt??
Badrummet är 11 kvm golvytta.
I arbetet ingår rivning,reglar till 30 cc,förstärka golv med golvvärme,spottar i taket,all montering så att badrummet blir klart för användning.
Badrummet ligger i Hbg.

Vad tycker ni ??
Tacksam för svar.

Badrumsmöbler?

Allt men enbart arbete,inget materiall ingår.

Tror inte det är orimligt, men om allt el- och vvs-material tillkommer kanske det inte är direkt billigt heller. Men det kan ju bli en hel del pyssel med spottar, golvvärme, underarbete. Ni kan ju alltid riva själva om ni vill spara en slant.

Jag tycker det låter lite dyrt. Om man räknar baklänges och antar timdebitering på 500 ink moms (kanske lite lågt). Då motsvarar detta nästan 7 veckors arbete, effektiv tid. Det känns lite osannolikt mycket.

Det som jag tror kan göra det svårt att bedömma för en firma är om det kanske är lite oklart hur en förstärkning av golvet till CC30 kan gå (uatn att riva halva våningen), dels om det finns tveksamheter om hur det går att dra rör från badrummet. I värsta fall så kan den rördragningen ta mer tid än allt arbete i själva badrummet.

Enligt firma så skulle det ta 4 veckor för 2 pers.Med tanke på allt rivning så är kanske inte så mycket ändå eller??Den firman har mycket bra referenser,kanske ngt att tänka på också eller?

Jag skulle hellre anlita en välrenommerad firma och köpa enkelt kakel på rea, än att köpa den dyraste inredningen och italienskt lyxkakel som sätts upp av första bästa Blo ket-hantverkare.

Har kollat upp referenser hos deras gammla kunder.Deras svar var att duktigare och påliktigare hantverkare får man leta efter.Dom var super nöjda och jaag ringde 5 st alla var lika nöjda.Ska senare ikväll kolla på ett badrum som dom har renoverat,spännande.

K
Hej!

Vi renoverade vårt badrum med samma förutsättningar (12 kvm, golvvärme inkl jfb, 6 spottar i taket, el, vvs) med enda skillnaden att jag rev själv (tog 1 dag). Summerar jag arbetstiden inkl el och VVS hamnar det på under hälften av den tid du har blivit offererad.

Jag tog i och för sig allt löpande i och med att jag litade på alla inblandade men 132 kkr i fast pris känns väl tilltaget.

/Krister

T
Pongu skrev:
Jag skulle hellre anlita en välrenommerad firma och köpa enkelt kakel på rea, än att köpa den dyraste inredningen och italienskt lyxkakel som sätts upp av första bästa Blo ket-hantverkare.
Det är inte kaklet som är det dyra i ett badrum.

T
bebe0608 skrev:
Hej har fått ett offert för badrumsrenovering på ca. 132 000 ink moms,ink vvs,ink el låter det rimligt??
Badrummet är 11 kvm golvytta.
I arbetet ingår rivning,reglar till 30 cc,förstärka golv med golvvärme,spottar i taket,all montering så att badrummet blir klart för användning.
Badrummet ligger i Hbg.

Vad tycker ni ??
Tacksam för svar.
Alldeles för dyrt. Hade varit ett ok pris om all inredning, kakel och tätskikt ingått.

Paul-Staffanstorp
Är det kostnaden enbart för arbetet och inget material överhuvudtaget så tycker jag det är väldigt magstarkt...

Detta då det motsvarar ca. 267 arbetstimmar à 395:- per timme ex moms vilket är en ganska normal timdebitering...

Ett normalbadrum tar 80-100 timmar med tillägg i tid ifall det är lägenhet eller långt till parkering m.m m.m

Kan även lägga till lite tid eftersom de ska fälla in bjälkar på cc300 vilket inte är så vanligt att man gör...

Har varit och kollat på deras badrum.Otroligt fint,mycket bra kvalite på arbete,kakling,fall,allt var enligt reglerna,fint,fint.Men jag tänkte erbjuda dom 118 000 eller??
Två stycken golvbrunnar skulle också bytas och flyttas.

Ja men är det exklusive möbler o kakel eller helt exklusive material såsom vägg/golvskivor, fuktspärr etc?

Exklusiv allt.Det badrummet jag kollade är hälften jämfört med min och han bet 75 för endast arbete och han sa att han ångrar inte en krona,konstigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.