Hej, vi har beslutat oss för att piffa upp sommarduschen, ett oisolerat, ouppvärmt friggebodliknande utrymme , just nu klätt invändigt med våtrumstapet.

Frun och jag har lite svårt att bestämma oss för väggutförande. de gamla väggarna var 19- spån men nu tänkte vi ha gips och kakel eller fibo-tresposkivor.
Spånväggarna har ruttnat pga vatten uppifrån, en följd av 2 snötunga vintrar på tak med ringa fall, men taket är fixatnu.

finns det andra väggalternativ? hur skulle ni lösa det i ett sånt utrymme? Duschkabin gillar vi inte om den inte är 2x1 meter ungefär...

nu blir de pappersgips och kakel. kanske kompletterar med nån form av tätskikt. material inköpt. bauhaus 20 lax rikare...

Jag hoppas du skämtar? Att bara ha kakel på vanlig kartongklädd gips utan tätskikt är verkligen att be om problem och att ha slösat bort pengarna helt.

Även som sommardusch bör du fixa någon sorts fuktspärr. Har du bestämt dig för kakel så läs på hos BKR sen får du själlv välja om du följer det helt och har byggnaden försäkrad eller chansa men bygg ändå med sunt förnuft

pepparkakshuset skrev:
nu blir de pappersgips och kakel. kanske kompletterar med nån form av tätskikt. material inköpt. bauhaus 20 lax rikare...
Stryk kanske! Kakel och fog är inte vattentätt! Efter några duschar kommer gipset att vara blött!

ja, lite tillspetsat kanske :) 6000 kronor inklusive tästskikt.Orkar inte hålla på med folie utan fuskar med enbart spärrgucka i extra skikt. jag kan inte svara för ev. fuktt utifrån.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.