Hej!

Maken och jag är oense om färg och form på kakel i våra badrum i huset som ska börja byggas efter sommaren. Ett badrum är på nedervåningen och det andra är där uppe (sutteränghus) En del vi pratat med tycker att det ska vara enhetligt i båda, medans andra inte tycker det spelar någon roll. Vad har ni för tankar och åsikter? Känner ni till några sidor som har mycket bilder på kaklade badrum? Tacksam för svar.

Ska och ska... Hur är resten av huset? Om ni har alla andra rum i en enhetlig stil så är det lämpligt att även låta badrummen ingå i denna. Men om det andra är varierat så kan även badrummen variera. Sen beror det på hur badrummen i övrigt är, vad gäller storlek, takhöjd, fönster etc.

Vi har ett badrum i källaren och ett i övervåningen, dom är inredda helt utan inbördes relation. Vi har iofs vitt kakel på väggarna i båda men det är mest för det är nåt vi gillar, inte för att dom ska passa ihop. I övrigt är färgval på inredning och klinker helt olika.
Rum som syns tillsammans ska hänga ihop, övriga rum inreder vi så det blir snyggt (ja vi tycker det alla fall:)) utan att ta nån hänsyn till övriga rum direkt.

Ekeby har i alla fall tidigare haft mycket bilder fast det var ett tag sen jag kollade hemsidan nu. http://www.ekebybruk.se/home/blog/

Jan-Å skrev:
. Vi har iofs vitt kakel på väggarna i båda men det är mest för det är nåt vi gillar/
Och det kan jag säga att det är ni verkligen inte ensamma om heller... Alla ska ha vitt kakel i badrum och vita skåpluckor i köket. ALLA. Så fördönat trist.
Senaste köket jag gjorde elen i var dock helsvart, med t.o.m. svart diskho. Jag var helt lyrisk när jag var där. Det kan dock även berott delvis på att deras elcentral var den absolut finaste gängsäkringscentral jag sett och jag är ingen särskild fantast av de centralerna.

//Patrik

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.