P
Pant: Vad bra, vet inte om jag hade fixat att foga snyggt ändå :), tackar.
3 svar · 5,6k läst
·
lorens
lorens: Huntoniten spikar man genom taket i början närmast väggen, det täcks av taklisten!
5 svar · 5,2k läst
S
Spanarn10: [citat] OK, tack för det tipset. Det är just svarta/mörka fogar vi har - i det nu aktuella badrummet. (Säkert behov av kalkborttagning även i andra rum - men det är i det med de mörka som det, ju, syns/stör mest.) Förstår tipset. Samtidigt så är det ju just "stark" koncentration av medlet som verkar krävas. Har man tillsatt för mkt vatten innan man dänker på med medlet så torde
16 svar · 54,6k läst
nino
nino: kan du inte dra upp rören från plattan och in i väggen? Ska du göra det enl. "regelboken" ska inget annat än avlopp komma upp ur golvet drar du upp dom i golv ska det iaf göras en klack runt rören
1 svar · 2,6k läst
T
tank77: Ja, enligt GVK!
3 svar · 3,0k läst
T
3 svar · 3,0k läst
T
Trasselkalle: Kanon - tack för svaret. Jag kom precis från K-rauta i Götet efter att ha spanat på deras alternativ. Det blir nog så att jag går på någon annan istället men jag ska ta med den gamla och fråga (även om det var länge sedan den köptes där) hur dom ser på saken. Hade varit trevligt med ett bra pris på en ny iallafall :)
3 svar · 1,7k läst
Krilleman
Krilleman: Underkänt oavsett firma eller privat! Sid 25 i branchreglerna: http://www.sakervatten.se/download/547/Branschregler_lg0075ppls0000pdf
3 svar · 1,1k läst
Krilleman
Krilleman: Jag har alltid förespråkat kvalité framför kvantite. Och just Hafa placerar jag lätt in bland lågbutget! Men om man som du råkar på att finna den i ett nyköpt hus och inte hunnit byta och vill ha någon form av hjälp underlättar en modell massor! Finns det inget som antyder modellnamn eller kan du tolka vilken mugg du har på deras hemsida?
1 svar · 3,5k läst
T
Tornhill 2: Vad kan egentligen gå sönder på en duschhörna? Naturligtvis kan glaset vara olika tjockt, man kan naturligtvis fysiskt slå sönder det. Utöver det? Dålig magnetlist för att hålla dörrarna i rätt "stängt" läge? Dåliga gångjärn? Jag hade köpt den. / Fredrik
1 svar · 3,4k läst
T
thomasx: Det kommer gå bra ändå. Den millimetern eller två tar muffen.
1 svar · 1,2k läst
T
Tessan100: Vi har valt det ena badrummet med turkos fondvägg bakom badkaret, i övrigt vita väggar. Jag är jättenöjd och fortfarande efter snart två år har jag ej tröttnat på färgen. Alla som kommer hem till oss första gången kommenterar också färgen och tycker att det är fräscht och kul med nåt annat än bara vitt
4 svar · 2,7k läst
·
nino
nino: varför skulle arbetet vara orimligt lågt räknat? bör bli ca 600:-/m2 det kan iaf jag jobba för, iaf när det är raka väggar utan smygar ytterhörn osv
5 svar · 2,2k läst
M
magnus84: Det är mattan som skall läggas och duschen ska bli 1x1m. Brunnen sitter 400 mm från vägg. Ska försöka leta lite på bkr.se och se om jag hittar något. Mvh Magnus
5 svar · 1,6k läst
F
FSS: Tack för tipsen!
4 svar · 2,2k läst
pinebar
pinebar: Om det är så att det inte finns något tätskikt alls är ju det antagligen ett problem. Är det en bostadsrätt, så är det ju inte omöjligt att det är någon firma som har gjort det där och gjort fel om det är gjort i modern tid. I så fall kanske du borde prata med bostadsrättsföreningen om det. Då kan det ju bli problem i duschen så småningom. Finns det inget våtskikt och du vill
18 svar · 15,5k läst
C
ConnyK: Jag har en IFÖ Sign och hade problem med det också, förstår inte hur man får ihop reglerna i "säkert vatten" (40mm upstick av röret) - excentrisk muff (råkade vara en sån jag hittade i butiken) och toastolen. Men jag kunde göra det enkelt för mig och var inne och handlade en "vanlig" rakt muff och allt passade utan problem.
9 svar · 10,7k läst
·
T
Tolkfredrik: Ok så för att va på den säkra sidan så får jag försöka få tag på den våtsäkra pärlspont-skivan eller köra klink och kakel i hela badrummet. Tack för svaren so far...
7 svar · 7,7k läst
B
Baskavoda: Alltså någon form av cementbaserad puts?
2 svar · 2,0k läst
parper
parper: Bara en kommentar.. Det är väll ingen som har gnällt på att mattläggaren var nitiskt? Personerna i detta inlägg har bara kommit med förslag om man ändå vill fortsätta och lösa problemet. Tex om man medvetet vill ta en större risk. Den "korrekta" lösningen hade frågeställaren redan.. :D /P
13 svar · 4,0k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] I så fall gillar jag mesiga hantverkare. :thumbup: :) Vill bara ha sådana i mitt hus. :)
14 svar · 7,0k läst
·
J
JohPaj: [citat] Haha kul att du inte tyckte att det var så farligt! Jag överlever säkert ett tag men jag vet inte, jag är allergisk mot plastmattor. Det hade varit annorlunda om allt hade varit stilrent men det här? nja. Badkaret har ju visserligen sin charm men det finns nog en anledning (i detta fallet två, badrum och kök) till att jag fick lägenheten relativt billigt.
10 svar · 2,3k läst
·
E
Enoksson: Jag har duschkabin i garaget och så haft i 6-7månader nu :o Lite färgflagor från garagetaket har det blivit men garaget ska ändå få nya ytskikt längre fram.
4 svar · 1,5k läst
AXS
AXS: Kolla takelement. El borde det finnas att ta från handduksvärmare eller tvättmaskin.
3 svar · 3,2k läst
Kattvovven
Kattvovven: [citat] Inte på mina plattor kan jag lova, ingenting satt kvar mer än en månad ^^
4 svar · 1,8k läst
J
jakim: Hittade en arbetsbild.. Bastu till höger. Inget är fogat. [bild]
12 svar · 5,2k läst
·
T
tank77: Snickaren måste vara kort i rocken:p Men som sagt, det är bara handfatet/kommoden som har ett standardmått (85 cm) och i viss mån var elen kommer ut till ljusrampen/lampan (190cm). Höjd för spegel/skåp sätter man där det passar en höjd bäst och beroende på spegelns storlek. Men alltifrån 180-200 cm i ovankant kan vara relevant.
8 svar · 2,9k läst
Alfredo
Alfredo: Jag skulle inte bekymra mig det minsta för de där fläckarna. Mögel och/eller skit. Bara att tvätta bort det. Klorin är min favorit vid liknande städning men prova först så att inte takets färg påverkas negativt. Rent allmänt tycker jag det finns en överdriven skräck mot lite "naturligt mögel" som dessa fläckar antagligen innehåller. Det blir lätt så i exempelvis fuktiga badrum
6 svar · 4,3k läst
·
V
vectrex: Så länge ingen vattenbegjutning sker mot träpanelen på insidan och du har god ventilation (rejält undertryck) så kommer din lösning säkerligen fungera i praktiken men jag är övertygad om att det inte är godkänt av vare sig GVK eller BKR. För övrigt så sker inte fukttransport på det sättet du beskriver det. Fukten kommer till största delen innifrån och detta är främst ett hot
1 svar · 7,8k läst
·
L
largab: Jag tror inte det är någon fara om ev tätskikt blir skadat. Det är såpass högt upp att det inte utsätts för vattenbegjutning.
4 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.