Ujuj, det var mig en kletig manchett.... Men nu är den där, ser bra ut. Har även lagt ångspärren, men där skar ja bara ut ett hål, lite mindre (2-3 mm) än hålet i golvet.
Lade på brunsgaller och "montringslocket" så det pressar till duken. Hoppas det håller.
Allt gnäll på ringar, var kommer det ifrån? Det var ju den enkla biten. Klibbet är det svåra, och... det ville ine gå upp, ens när det var skuret. Sån gegga vill ja INTE ha i rören.
Nu, med rena fingrar skall man till dagis och sedan invänta bernvakt (fru) så man kan gå in å "filosefera" över nästa idioti..... Kaklet. Men det e en annan femma.
Lade på brunsgaller och "montringslocket" så det pressar till duken. Hoppas det håller.
Allt gnäll på ringar, var kommer det ifrån? Det var ju den enkla biten. Klibbet är det svåra, och... det ville ine gå upp, ens när det var skuret. Sån gegga vill ja INTE ha i rören.
Nu, med rena fingrar skall man till dagis och sedan invänta bernvakt (fru) så man kan gå in å "filosefera" över nästa idioti..... Kaklet. Men det e en annan femma.
Hej,Chelsea skrev:Nu är det snart dags att börja med tätskiktet.
Funderar på hur man bäst gör med tätskiktet runt golvbrunnen. Vi har en Purus Brage ([länk]). Vi kommer att köpa en maschett för golvbrunnen. Men vad använder man för att göra hålet. Känner mig inte säker hur jag skall tänka och göra för att få hålet i rätt dimension.
Det finns ju en Purus kniv ([länk]), men har inte hittat någon som säljer den.
Och om den är svindyr känns det ju lite olustigt att köpa den för bara ett enda hål.
Vet inte ens om man har en sådan för brunnsmaschetter, eller om det är bara för matta. Vi skall inte ha matta.
Här är alla tips välkommna.
/Kjell
Köpte puruskniven på Bauhaus, kostade ca 150kr och fungerade utmärkt.
Chrille.
Hallå!
Jag skrämmer slag i tråden igen! Har en fråga angående Probau's tätmembran (massan som läggs innan duken). Det står att produkten ej behöver någon primer. Jag tycker det låter konstigt. Varför vill dom inte att man ska använda någon dammbindande innan? Bör man inte åtminstånde slipa huden på flytspacklet? Någon som har använt deras membran?
Jag skrämmer slag i tråden igen! Har en fråga angående Probau's tätmembran (massan som läggs innan duken). Det står att produkten ej behöver någon primer. Jag tycker det låter konstigt. Varför vill dom inte att man ska använda någon dammbindande innan? Bör man inte åtminstånde slipa huden på flytspacklet? Någon som har använt deras membran?
Klicka här för att svara