2 870 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Våtrumsmatta vägg, tapet som bård?
3.50 i takhöjd
Väggmatta på 2 meter,
väv och våtrumsfärg som bård
Vad tror ni om detta?
Fick idag en förfrågan av en kund och visste inte riktigt hur jag skulle ställa mig, då han vill ha mattan svept.
Egna tankar och erfarenheter? Bild månne?
/ Fliken
Väggmatta på 2 meter,
väv och våtrumsfärg som bård
Vad tror ni om detta?
Fick idag en förfrågan av en kund och visste inte riktigt hur jag skulle ställa mig, då han vill ha mattan svept.
Egna tankar och erfarenheter? Bild månne?
/ Fliken
Tja jag förstår tanken och ser inga problem rent tekniskt att få till ett korrekt fuktskydd. Uppe på de höjderna är det knappt kritiskt men jag hade ändå varit noga och kört samma överlapp som Mvk rekommenderar mot golvuppvik, alltså att väv limmas i sin egna färg och med hjälp av spacklad kant överlappar mattan.
Vill kunden ha på detta viset så är det ej omöjligt att lösa även om jag kan tycka att man lika gärna kan köra våtrumsmatta med uppvik och sedan köra hela väggen med väv/färg. Det blir lättare, billigare och mer enhetligt. Vill man ha kontrasten för att accentuera takhöjd eller nåt annat kan man alltid måla i olika färger
Vill kunden ha på detta viset så är det ej omöjligt att lösa även om jag kan tycka att man lika gärna kan köra våtrumsmatta med uppvik och sedan köra hela väggen med väv/färg. Det blir lättare, billigare och mer enhetligt. Vill man ha kontrasten för att accentuera takhöjd eller nåt annat kan man alltid måla i olika färger
Ja det praktiska var vi klara på.
Han hade varit inne i en måleri butik som satt fart på hans tankar, då butiks personalen inte tyckte att det skulle få ett bra helhetsintryck.
De ville väl bara sälja mer matta..
Han skulle hur som helst ta en funderare på det tillsammans med sin fru.
Men personligen ser jag inte något hinder för att snyggt helhetsintryck.
Han hade varit inne i en måleri butik som satt fart på hans tankar, då butiks personalen inte tyckte att det skulle få ett bra helhetsintryck.
De ville väl bara sälja mer matta..
Han skulle hur som helst ta en funderare på det tillsammans med sin fru.
Men personligen ser jag inte något hinder för att snyggt helhetsintryck.
Klicka här för att svara