Hej

Jag har köpt en lägenhet och badrummet är renoverat 2007. Jag kollade givetvis badrummet på visningen men missade två saker jag sett i efterhand.
Dels är det lite sprucket runt rören vid taket, är det risk för att fukt tränger upp där?
Tröskeln ser allmänt slarvigt gjord ut, finns det några kriterier på vad som godkänner den kanten?

Vattenledning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tröskel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tacksam för all hjälp med om jag borde oroa mig eller inte.

Mvh

Micke
 
Rörgenomföringarna i taket borde inte vara något problem då det inte finns krav på tärskikt i tak. Ingen oro där alltså.

Enligt BKR skall nivån på tröskelns tätskikt vara 20 mm högre än golvavloppets överkant. Ser ut som kanten på trösklen är för låg. Måste förmodligen mätas med vattenpass för att kontrollera fallet.
 
Krilleman
Redigerat:
Tack för snabba svar Handy Smurf och Krilleman. Då behöver jag inte oroa mig, tror fallet är över 20mm från golvbrun till tröskeln. Tyckte bara det såg ut att vara så slarvigt gjort.
 
Tröskeln kan du ju skarpa bort löst bruk och lägga en sträng silikon eller latex (för utomhusbruk) för att snygga till...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.