Hej
Jag har köpt en lägenhet och badrummet är renoverat 2007. Jag kollade givetvis badrummet på visningen men missade två saker jag sett i efterhand.
Dels är det lite sprucket runt rören vid taket, är det risk för att fukt tränger upp där?
Tröskeln ser allmänt slarvigt gjord ut, finns det några kriterier på vad som godkänner den kanten?
Tacksam för all hjälp med om jag borde oroa mig eller inte.
Mvh
Micke
Jag har köpt en lägenhet och badrummet är renoverat 2007. Jag kollade givetvis badrummet på visningen men missade två saker jag sett i efterhand.
Dels är det lite sprucket runt rören vid taket, är det risk för att fukt tränger upp där?
Tröskeln ser allmänt slarvigt gjord ut, finns det några kriterier på vad som godkänner den kanten?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för all hjälp med om jag borde oroa mig eller inte.
Mvh
Micke
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Rörgenomföringarna i taket borde inte vara något problem då det inte finns krav på tärskikt i tak. Ingen oro där alltså.
Enligt BKR skall nivån på tröskelns tätskikt vara 20 mm högre än golvavloppets överkant. Ser ut som kanten på trösklen är för låg. Måste förmodligen mätas med vattenpass för att kontrollera fallet.
Enligt BKR skall nivån på tröskelns tätskikt vara 20 mm högre än golvavloppets överkant. Ser ut som kanten på trösklen är för låg. Måste förmodligen mätas med vattenpass för att kontrollera fallet.
Rörgenomföringen kan "snyggas till" med en täckbricka. Likt den infogade bilden
Visa bilaga info-vulkbricka.pdf
Produktinfo
Kan köpas tex här
Visa bilaga info-vulkbricka.pdf
Produktinfo
Kan köpas tex här
Redigerat:
Klicka här för att svara