Hej,
Jag har ett litet duschutrymme i källaren(1x2m) , ej isolerad platta.
Två väggar är betong och två är gips, allt är klätt med våtrumsmatta (original sen -79)
Jag måste nu göra om detta eftersom mattan blivit skadad och börjar släppa på golvet, kakel och klinker med värmegolv hade jag tänkt.
Min fråga är hur jag skall göra med tätskikt:
Kan jag låta mattan sitta på betonväggen?
Gipsväggarna måste jag förstärka , dessa måste ha någon form av tätskikt.
Hur gör jag med golvet , brunnen är i plast men är ej godkänd. Skall jag ha tätskikt på golvet med tanke på att det är en oisolerad platta med viss fukt säkert..
Värmegolv .. funkar detta på en sån begränsad del eller får man problem med fuktvandring?
Någon som har gjort något liknande?

T
Bort med mattan, byt ut brunnen, tätskikta endast gipsväggarna samt golvet och då endast i duschen runt brunnen, typ en kvadrat stort.

Glöm golvvärmen, mesta av värmen kommer att försvinna rakt ner i grunden eller bered dig på en saftig elräkning.

Eller så bilar du ur hela rummet och isolerar........

Tack för snabbt svar..
-Kan man låta mattan sitta på betongväggen och kakla på denna eller skall det vara utan tätskikt i duschdelen?
-Det visade sig vara träskiva i väggen , kan man skruva/limma en våtrumskiva utanpå för att få det stabilt nog eller behöver jag ta bort allt och köra plyfa 15mm samt våtrumsskiva?
-Vilken typ av tätskikt skulle du rekomendera på golv och på skivorna på väggen ?
-Hoppar nog värmen ...låter som ett större projekt att bila bort hela golvet även om det inte är så stort ..typ 2,5 m2.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.