pelpet
pelpet: Visst är det ett klinkergolv? Vad är det för ålder på badrummet?
12 svar · 6,9k läst
·
S
Siouxsic: Tackar för input i ämnet!! De kommer sättas upp i linje med varann (man vs fruga 1-0 :wow:) Pbol - det där såg ju riktigt fint ut!
19 svar · 12,1k läst
·
A
andersmc: [citat] Ganska så OT men... ...man kan vara lite pragmatisk med gitarrsträngarna. Normalt byter man alla samtidigt, eftersom de är rätt så lika slitna. Men om nu de övriga strängarna skulle vara rätt så nya och dottern inte råkar vara professionell konsertgitarrist, så kan det säkert duga utmärkt att bara byta den aktuella strängen.
18 svar · 42,2k läst
anders07
anders07: [citat] Jepp, det är planen... :)
5 svar · 5,8k läst
A
asppie: Tack för snabba svar. Trodde jag skulle få dessa svar och det känns lite scary att ge sig på att bryta och knacka. Med största sannolikhet så sitter ju fogen fast så pass i tätskiktsmassan så OM man lyckas få loss klinkerplattan så sliter man nog med sig en del av massan och då är det ju egentligen kört.
3 svar · 1,9k läst
anders07
anders07: Vissa dörrar kan man bara dra ut "kläppen" och svänga den 180 grader. Är det dörr utan lås så kan du annars skruva loss låskistan och svänga den upp och ner...
2 svar · 2,0k läst
B
b8q: Borde inte vara några problem, elektrikern här satte in en IP44 paxfläkt i duschhörnan där jag har 2.10 i takhöjd. Själva fläkten sitter väl ca 60 cm åt sidan och 20 cm ovanför duschmunstycket.
2 svar · 7,2k läst
8
8nettan: Blåbetongavger radongas så du måste hindra der först. Nu för tiden finns det olka sätt att stöpa gasen så den går in i huset
5 svar · 2,8k läst
T
tank77: Köp ett helt nytt vattenlås: https://www.vvsobadrum.se/reservdelar/reservdelar-golvbrunnar/purus-vattenlasinsats-tyr Det går att dela på vattenlåset och inne i koppen samlas all "skit", luktar akvarium:confused:. Rensa vattenlåset 3-4 gånger per år, annars märker du det genom att vattnet rinner ner lite dåligt i brunnen och då är oftast vattenlåset fullt.
4 svar · 7,5k läst
·
GoForIt
GoForIt: Renskär innan du tar bort klämringen. Ser allt helt ut under/på kanterna så kan du lugnt sätta tillbaka klämringen igen. Vill du vara extra noggrann så pensla på lite gummimembran, som Casco AquaStop vid övergångarna.
13 svar · 12,7k läst
·
roland53
roland53: [citat] ....och även där det lätt fastnar tvålrester och annat som möglet förmodligen gillar. Att tänka på när man börjar med lite starkare grejor så det inte innehåller för starka syror som kan få fogen att försvinna. Kanske lämpligt att prova på en liten undanskymd plats först. :x
13 svar · 1,9k läst
H
hempularen: Vad är det för typ av spot? Halogen eller LED? Finns det en dimmer med i sammanhanget också? Vad tyder på att trafon är trasig? I många dimmers finns det en glasrörsäkring i själva dimmern. Kan vara värt att undersöka.
2 svar · 2,4k läst
H
hempularen: Vi har i ett duschrum en dusch som är 80 x 90. Den fungerar väldigt bra, och jag tror att det skulle kunnat fungera med 80 x 80 också. Detta är med välvda dörrar. Och jag har samma "handikap" som Tank77 säger sig ha. Och som sagt undersök noga hur det känns att ta sig in och ut ur duschen om toan begränsar öppningavinkeln.
7 svar · 12,7k läst
L
lordmetroid: Ja, jag fick upp den. Vi rollade hela rummet med gegga. Lät det torka och sedan när vi försökte en andra gång så fungerade det att använda geggan som klister. Första gången var det säker så att skivan sög i sig så att geggan torkade för snabbt.
11 svar · 2,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Viktigare att det är snyggt runt fönster och dörr då man ser det mer än takavslutningen.
18 svar · 6,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: http://verktygsboden.se/fraesmaskiner/saneringsfraes-rg-80-e-set Hyr en sådan här inklusive dammsugare så går det undan och blir kanon.
3 svar · 6,9k läst
K
Kromo: Ja den är det. Finja sa från början denna plus tätskicktet. Men sedan kom vi tillsammans fram till att bara denna vore bättre ( och billigare) kan det bli bättre. Dock har jag billat ur och isolerat med golvväme men det är ju en gammal källare. Så under väggar och så blir det ju inte isolerat. Sedan är det bara ett rum jag gjort. Så förutsättningarna är inte riktigt de samma men
4 svar · 9,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: http://www.inr.se/sv/produkter/duschar/arc-modell-12/ Kolla bara så den modell du köper är justerbara med tvådelad s.k gångjärnssida. Modellen ovan kräver t.ex ganska exakta väggar då där bara är två "vanliga" gångjärn.
5 svar · 6,1k läst
Å
årebo: Badrummet är enligt besiktningsmannen utdömt. Det är ganska allvarliga punkter som har tagits upp. Hur har dom tänk lösa bakfall te.x? Man kommer få göra om en stor del av badrummet för att få det godkännt igen. Hade varit bra med bilder på badrummet också. Något du kan ordna? //sven
18 svar · 7,3k läst
H
hempularen: Som sagt om du följer GVK hela vägen så låter det som gips är tillåtet i golvet. Men då gäller att du verkligen följer GVK på samtliga punkter, även i resten av badrummet. Det gäller också att gipsskivan monteras enl. anvisningar. De lim som finns för ändamålet kostar typ 2 - 3 ggr priset av gipsskivan per kvm (mina prisuppgifter är ett par år gamla, kan ha ändrat sig). Så
11 svar · 22,7k läst
H
hama65: Jag har mer å ge på kranen.
8 svar · 7,3k läst
M
miksil: Reparation eller delreparation av tätskikt. Är det godkänt att reparera tätskikt i våtrum?Med delreparation av tätskikt menar vi när man utför en åtgärd i våtrummet som kräver att tätskiktet avlägsnas i en del av utrymmet för att sedan återställas. Detta kan vara aktuellt t.ex. då golvvärmesystem ska repareras, då golvbrunn måste bytas ut eller då man fått ett läckage
1 svar · 3,1k läst
H
huggan: [citat] Klart att dom som tillverkar/säljer EPS vill att du inte ska blanda cellplast och EPS för då får dom sälja mindre. Knappast att det påverkar konstruktionen.
10 svar · 4,4k läst
U
utbyggarna: Tackar tackar då vet jag vad jag ska leta efter.
4 svar · 1,8k läst
J
Joachim-67: Kemankare är the shit - inte billigt men grymt att jobba med när man väl fått dit det ! Nu är konsoler där och injusterade, inte det lättaste i ett rum där det mesta är lite snett. [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
4 svar · 9,1k läst
·
A
aheydeck: Tjena! Jag hoppas att några av de skarpa byggarna härinne kan hjälpa mig lite granna. I vår nya kåk (eller ja, ny och ny... byggd 1969), så har vi en liten wc med en toalett och ett handfat på en yta av 2.3m2. Den var inte snygg, och jag har äntligen fått tummen ur och rivit ut allting. Någon gång så har någon tidigare ägare "renoverat" rummet med laminatgolv och strukturtapet. Mkt
0 svar · 985 läst
L
Lambis: Behöver renovera mina dushcabin handtag men jag har en udda CC-mått 100mm och kan inte hita ån handtag på det mått. Nån som har några tips?
0 svar · 923 läst
L
Lisa_72: Ja det vore lyckan men tyvärr är det bråttom. Om någon har annat förslag på liknande möbel så tar jag tacksamt emot det!
4 svar · 3,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.