Hej!
Jag och sambon har länge letat hus och har nu hittat ett som verkar ha allt vi söker. Har ännu inte åkt på visning men blir det inga stora överaskningar kommer vi lägga bud.
Jag brukar vilja undersöka så mycket det går innan visning för att ligga ett steg före. Det som oroar mig mest över huset är badrummet i källaren, som ni ser på bilden nedan ser taket bedrövligt ut. Vad kan det vara? målad plåt?
Huset är från 1959 och inte mycket är gjort sen dess skulle ja tro, är detta ett tecken på fuktproblem eller bara något som blivit med tiden?
skulle verkligen uppskatta er bedömning.
I övrigt har jag ej kunnat hitta spår på fukt när jag kollat på bilderna. Vill någon kika mer skickar ja gärna länk.
en omdräneringen ligger i tankarna då vi ändå tänkt dra in kommunalt VA som är framdraget till tomtgränsen om ja förstått det rätt.
Jag och sambon har länge letat hus och har nu hittat ett som verkar ha allt vi söker. Har ännu inte åkt på visning men blir det inga stora överaskningar kommer vi lägga bud.
Jag brukar vilja undersöka så mycket det går innan visning för att ligga ett steg före. Det som oroar mig mest över huset är badrummet i källaren, som ni ser på bilden nedan ser taket bedrövligt ut. Vad kan det vara? målad plåt?
Huset är från 1959 och inte mycket är gjort sen dess skulle ja tro, är detta ett tecken på fuktproblem eller bara något som blivit med tiden?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
skulle verkligen uppskatta er bedömning.
I övrigt har jag ej kunnat hitta spår på fukt när jag kollat på bilderna. Vill någon kika mer skickar ja gärna länk.
en omdräneringen ligger i tankarna då vi ändå tänkt dra in kommunalt VA som är framdraget till tomtgränsen om ja förstått det rätt.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
För mina ögon är det extremt likt det min mor hade på väggarna i sin hall och trapphus i sitt hus från 1978.
Närmare bestämt korkplattor som var limmade upp.
Kan nog satsa en hundring på detta iaf...
Närmare bestämt korkplattor som var limmade upp.
Kan nog satsa en hundring på detta iaf...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Ser så ut. Har såna underbart vackra plattor i hela källaren.Paul-Staffanstorp skrev:
Måste ta tag i det till vintern.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
D09 ja det är en bastu där haha, det är en del att göra i huset men det kan va värt, får se vad det landar på.
Får väl se va besiktningen säger.
Hittar inte mycket information kring korkplattor.. Vad är de bra för? Kan man tills man väljer att renovera badrymmet sätta reglar/panel för att dölja de fula?
Får väl se va besiktningen säger.
Hittar inte mycket information kring korkplattor.. Vad är de bra för? Kan man tills man väljer att renovera badrymmet sätta reglar/panel för att dölja de fula?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Väldigt vanligt på 70-talet "tyvärr"... 
Praktiskt som min mor hade det i ett stort öppet trapphus där det var halvt omöjligt att komma till och måla men samtidigt blev det väldigt mörkt där.
Praktiskt som min mor hade det i ett stort öppet trapphus där det var halvt omöjligt att komma till och måla men samtidigt blev det väldigt mörkt där.
Ja alltså är det inga större skador kommer jag putsa upp rummet. Det viktigaste i huset är att få bort oljepanna, in med bergvärme, in med kommunalt VA samt ev dränera.. Tack för hjälpen återkommer om det var kork!
Klicka här för att svara