O
Originalet: Då ska jag se om jag får tag i nåt antidunstmedel imorgon, annars får det bli parafinolja istället. Tack för snabba svar :)
7 svar · 4,6k läst
L
Linisen_01: Klorin skall man dessvärre inte alls ha i vårt badkar, vill inte förstöra det mer.
4 svar · 3,3k läst
·
Z
ZeroX66: Köpte denna toa http://www.bauhaus.se/ifo-wc-stol-nova-6560.html#full-description Fungerar bra, men jag saknade ngn stos och toan glappar lite i röret. Passar en sån här? Toan är 102mm står det, stosen 110x90mm En annan sak är att den gamla toan var inte lika lång i underredet och den lutade inte lika mycket. Vad kan man göra för att få denna lite rakare? Har nämligen lite fall till
0 svar · 1,9k läst
T
tank77: [citat] Har funnits plastmattor i flera år som är gjorda för att sättas klinker på, till exempel Tarketts Tarko Dry eller Forbo Forshaga dito. Uppdatera dina kunskaper tack........
8 svar · 1,4k läst
cust3000
cust3000: Enligt branschreglerna ska man gjuta upp en klack vid VA genom golv. Gäller endast vid fall som detta.
4 svar · 2,8k läst
GoForIt
GoForIt: Kan bara instämma med vad du beskriver. Inga flexibla rör utom där det är nödvändigt.
1 svar · 1,4k läst
A
A-Man_08: Oavsett regler eller ej, när man är där och gör om varför inte köra uppvik?
9 svar · 7,2k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: [citat] Nä, jag skulle inte vilja påstå att det är någon direkt halkrisk, det är ju bara 20 cm brett. 1:20 är för att slippa gummilisterna helt under duschdörrarna. Däremot 1:20 i hela duschutrymmet ger nog lite vingelkänsla. Men man står ju aldrig och duschar där duschdörrarna är. Det är lite bökigt att få till, men jag tycker att det är värt besväret! :-)
12 svar · 6,1k läst
H
hemligsomfan: Lundagrosisten har membranet (T-252 till T-318-påfyllare). Men den kostar nog mer i frakt än värdet på membranet. Hur länge allt annat håller är ju också en bra fråga. Får se om grannen på gatan kan ta hem ett membran när han beställer annat nästa gång, men annars kör jag nog på ditt första förslag, om vi inte byter stolen helt. Tack som fan för hjälpen :)
7 svar · 12,0k läst
·
P
Pärran: Tänkte det skulle vara smidigast att ha skivorna mot golvet map flytspacklet.
7 svar · 2,0k läst
I
injonil: [citat] Det går, men det blir inte snyggt som du själv kommit fram till.
6 svar · 6,6k läst
·
D
Dethåller: Jag gjorde denna variant i mitt badrum som kanske skulle funka för dig? Då badrumsfönstret ställde till det för dusch i hörnet så flyttade jag bara ut till väggen. Så kanske ställa dusch där du har handdukstorken. Dessutom väldigt bekvämt med en ordentlig avställningsyta där man kan ha tvättmedel, handdukar mm. [bild]
22 svar · 7,1k läst
·
T
Tompa01: I sommarhuset är vi tvungna att demontera duschblandarna för att tömma dem på vatten inför vintern. (Jo det fryser sönder annars, vi har prövat) För att slippa detta så letar vi efter en blandare som dräneras bara genom att öppna kranen och ta bort duschslangen. Ett alternativ är att köpa en med två kranar utan termostat, men det går bort pga skållningsrisk för mindre barn.
0 svar · 980 läst
G
gimmok: 2 skruv i dom lite bredare hålen borde göra susen?
1 svar · 1,6k läst
·
S
Simon GBG: det går egentligen inte att känna det med finger eller toapapper. man kan säkert ta reda på det med hjälp av fuktmätare, men det är inget som en lekman kan avgöra, måste nog kontakta någon vvs:are
13 svar · 1,7k läst
·
H
Hummingbird: Jag köpte INRs kampanjpaket med väggar, blandare och takdusch. Det är Linc Angel jag har som väggar och att dörrarna kom med "borrfri montering" var standard (man fick dra av pengar på paketpriset annars). Jag tror kampanjen fortfarande är aktiv, kolla på deras sida. Det limmas upp ett antal plattor per skena, med 2-komponentslim, där varje platta har ett gängat skaft som skenorna sen
7 svar · 2,6k läst
·
H
hans lindquist: ...men passar knappast för lagning av smärre skador på emaljerade plåtbadkar. Ska försöka bryta vanligt vitt emaljlagningslack med lite pistagegrön alkydfärg.
2 svar · 9,6k läst
andreascarlsson
andreascarlsson: Vi har iallafall gjort så nu att vi har handlat in kranar (toa och dusch, Tapwell på kampanj), en toalett (Hafa på kampanj) och möbel + fat på Ikea. Uppe i knappt 10k, så det känns ju som vi är på rätt spår...
30 svar · 13,0k läst
H
Henri: Silikon kan användas till klinkergolv. Men bör inte användas till våtrumsmatta då det finns risk att stolen drar loss mattan från golvet.
8 svar · 5,7k läst
P
pelletz: Ungefär i höjd med armarna för vattenlåset kommer det ut filt/textil som måste vara brunnsmanchetten? I sådant fall är detta fukt ovanför där det ändå blir blir fukt av duschvatten från fogarna? [bild] [bild] [bild]
4 svar · 20,1k läst
·
dadid
dadid: Ändå ett värdefullt inlägg. Tack.
2 svar · 6,6k läst
·
Y
Yrrol: Tänk på att det kommer en dag då golvbrunnen ska rensas. Kabinen ska då kunnas dras fram. Jag lyckades faktiskt hitta en kabin med löstagbar sarg så om man är riktigt enveten och flexibel så kan jag nog lyckas rensa utan flytta fram kabinen. (köpte från pm-hem... väldigt trevliga i butik, kabinen gick sönder direkt, då fick jag lite sisådär respons, och när det väl löste sig och
11 svar · 9,6k läst
·
M
mynameisstefan: Tack krilleman för svaret. Jag har nu valt hantverkare och rörmokaren sätter gärna in en kvarntoalett, han har bara positiva erfarenheter. Föreningen däremot är tveksamma, de är oroliga för att något ska hända senare och att ansvaret då ligger på dem. Är det någon därute som har information/länkar/fakta som kan stärka min argumentation vore det tacksamt :-)
2 svar · 19,8k läst
H
hempularen: Att döma av bild två så går ju brunnen rakt ned till en krök. Egentligen går det inte att byta bara en brunn. Men OM badrummet är så nytt att det är foliebaserat tätskikt på golvet (alltså inte s.k rollat tätskikt). Då tror jag att det är teoretiskt möjligt att försiktigt ta bort klinker plattor runt brunnen, kanske 40cm åt alla håll. ta upp ett hål runt brunnen och montera en
4 svar · 5,0k läst
·
A
Anka76: [citat] Tusen tack för ett snabbt svar. Helst vill jag ju då få tag på en kulventil som passar så att jag slipper skarva ytterligare en gång. Om någon vet var man kan köpa en sådan så tar jag tacksamt emot tips innan jag åker till en VVS-butik.
2 svar · 6,1k läst
·
H
Henri: Vi har klinkergolv, tack för omtanken Yrrol. Bauhaus har två sitsar med mjukstängning för 699:- och 995:-. Utseendemässigt likvärdiga men den dyrare har antibakteriell behandling.
9 svar · 11,0k läst
·
The Tor
The Tor: Nu har jag kommit igång med rördragningen och kör på Vatettes badrumsfördelare. [bild]
39 svar · 25,8k läst
·
Stefan N
Stefan N: [citat] Ja, på golv och 50mm upp på vägg.
1 svar · 1,1k läst
Stefan N
Stefan N: Ser ut att va läge att byta hela brunnen.
3 svar · 4,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.