Hej! Får några år sen gjordes stambyte i min lägenhet, Idag gjorde jag rent golvbrunnen för första gången och när jag lyfte på brunnslocket så tycker jag att det ser skumt ut... (Ja ja ja, ni kanske lyfter på eran golvbrunn 8 ggr i veckan men i mitt fall så står det ett stort jäkla badkar över brunnen som måste övervinnas för att nå brunnen. Dessutom så är jag inte hemma så mycket.)

Det finns säkert många här som vet om det är en ok installation av golvbrunn.. Jag har egenkontrollpapper och annat som man fick från föreningen efter stambytet, dessutom gjordes en besiktning av ett "oberoende" företag efter stambytet.

Se bilder och kommentera.

IMG_20141205_160018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20141205_160033.jpg
Skapa konto
IMG_20141205_160334.jpg
Skapa konto
IMG_20141205_160351.jpg
Skapa konto

Det verkar saknas en vattenlåsinsats, om du inte lyft bort den...

Den har jag lyft bort för att göra rent :)

OK, exakt vad är det du är tveksam till? Att slukristen ("ramen") inte är centrerad över brunnen? Att väven till brunnsmanschetten inte är täckt av fix? Inget av det är något fel såvitt jag vet.

• Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
Tack för svaret :). Det var de två sakerna som jag undrade över. Så det är alltså ok att göra så enligt dig..

Inget fel där.

Går vattenlåsinsatsen att lyfta ur och sätt i, så är det inga fel.

Krilleman
Varför är det inte fogat?

Man får ju extra vatten ståendes som måste rinna under stålkanten för silens ram som annars borde runnit ovanpå klinker+fog direkt ner i brunnen!?

Men som redan sagts, kan du lyfta ur insatsen är det inget fel på det...

Ser fogat ut, knepig bild.

Krilleman
Jo, vid en andra anblick så ser det ju faktiskt ut som det smiler.

Men man har snålat på fogen!

Paul-Staffanstorp
Så gör man ju ofta för att slippa få skurna plattor runt brunnen och så länge vattenlåset går att ta upp är det helt ok. :)

Ok, tackar för många bra svar :). Inga problem med vattenlåset, det går att lyfta ut och sätta i. :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.