Bild på öppet golv med brett avstånd mellan golvreglarna och synlig isolering i ett pågående badrumsrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi ska renovera vårt badrum och lägga ny matta, nya rör och ny el. När vi drar upp golvet ser vi att avstånden mellan golv reglarna är rätt så brett. Ca cc85. Ni ser även hur de har lagt dessa parallellt med varandra. Kan man behålla dessa avstånd eller behöver vi regla om golvet och hur gör man det smidigast då! Tacksam för svar:)

S
säkert många som gillar detta jag skriver.
men i varje fack kan ni ju placera virke. tänk er en stege.
det lodrätta i stegen är era gamla "balkar" och ni monterar horisontella stegen

• Gilla
Elina82
  • Laddar…
Så inte regla om, utan regla upp.
Du kompletterar alltså de reglar som finns genom att skruva dit kortlingar/kottlingar (vet inte vilket som är korrekt uttryck) vinkelrätt mot de befintliga så att det blir som en stege, som SBH uttrycker det. Jag tror att avståndet mellan de nya reglarna ska vara 30 cm för att funka i badrum.

Jag har sett andra som istället för att komplettera med fler reglar, har rivit ut all isolering mellan reglarna, tätat med plast och sedan fyllt hela facken med EPS-betong.

Tack för snabba svar! Det låter som en bra lösning att sätta dit kortlingar!

Redigerat:
Styvheten i golvet är väldigt viktig om det skall läggas klinker. Nu uppfattade jag att det skall vara plastmatta? Då är det inte lika viktigt. Fast ett cc avstånd på 80 cm är ändå i mesta laget. Känns ju inte så bra om man känner att golvet gungar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.