Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Tack... :):love: Garanterat inte saknad av alla här men nog av ganska många så man bockar och bugar för det. :) Tiden räcker bara inte tid att vara superaktiv då man har mycket jobb och denna säsongen blir det svårt att krypa in till datorn då det är bra väder om kvällarna och ljust länge... :) ;)
3 svar · 2,9k läst
Solari
Solari: Tackar bockar bugar för Stefan N! Annars hade flytspackel-killen stått sysslolös och tickat pengar imorgon.
7 svar · 2,0k läst
Karl_Pedal
Karl_Pedal: [citat] Nja, det har vi inte gjort men jag ser inte hur det skulle kunna vara ett problem. Det är ett antal små plattor med utstickande gängade stänger som man limmar fast på kaklet. Sen använder man de stängerna för att skruva upp skenan som duschväggen sitter fast i. Vill man demontera så är det bara att skruva loss. Det är nog möjligt att ta bort plattorna också genom att vrida
14 svar · 9,0k läst
E
EI30-SaC: Håller nog med övriga, kör på med liggandes, både säkrare och i mitt tycke snyggare. Polaren störde sig på en rad med svart kakel i ett annars vitt badrum när han flyttade in i nytt hus. Utan att tänka sig för så började han knacka los raden och efter tre plattor insåg han misstaget. Fick lägga ut en riktigt tråkig summa pengar på nytt badrum där det tidigare redan var fint och
13 svar · 13,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Det beror ju på var du har tummen... ;) Personligen hade jag gjort det själv. :)
1 svar · 2,2k läst
M
mbjorling: Måtten blir direkt till höger en yta på 150x160. Då får min befintliga gaderob plats som är 120 bredd. Är skjutdörrar så åtkomsten blir bra. Då blir badrummet 190x150 , badrummet blir ca 3dm bredare än nu. Då får man plats med en 90 kabin bredvid toan och får en yta framför toaletten att torka sig på . Funderat på en.nisch men ett fönster ställer till det så får inte plats
4 svar · 4,4k läst
·
T
Tosse: Tappvatten sannolikt. Har han kopplat in wc-stol och blandare och liknande har det sannolikt tillkommit lite material med det. Eftersom du kör på löpande skulle jag helt klart be om en specificerad faktura. Har ni inte kommit överrens om annat hade jag bestridit allt material som jag anser oskäligt, vilket jag tycker att man kan likställa med nätpris. Har han tagit en femma för en
2 svar · 1,4k läst
Jonatan79
Jonatan79: Beror som sagt mycket på om man har träbjälklag eller betong(källare).
7 svar · 4,9k läst
M
munge: Nej, det här går inte att lösa. Enligt Grohe funkar hyllan bara om man har väggdosor, vilket inte framgår vid köpet. Grohe och bygghemma.se har nu kommit fram till att man tar tillbaka blandaren. Bra hanterat!
12 svar · 2,3k läst
·
J
jsundewall: Hej, Vi ska totalrenovera vårt badrum och vill gärna ha tips på bra arkitekt i Malmöområdet som man kan anlita för att planera och rita upp det nya badrummet. Tack på förhand!
0 svar · 947 läst
F
f91jsw: Nej, varken nickel eller krom korroderar nämnvärt men krom är aningen bättre.
6 svar · 5,5k läst
martin43
martin43: Kan avsluta tråden med att lösningen var, i ordning av ljuddämpningseffekt: 1. Ljuddämpa pumphuset. 2. Trycka i bottningslist och silikona den mellan vägg och badkar (täcker över den med badkarslist). Stoppar väldigt mycket av ljudläckaget från pumpen. 3. Installera de flexibla kylarslangarna.
8 svar · 3,4k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: Börja med att göra rent fogarna med exempelvis klor och en skurborste så blir även plattorna rena av bara farten. Vill det sig väl, räcker det! Staffan
2 svar · 1,5k läst
·
hishultaren66
hishultaren66: [citat] tack så mycket för ett bra svar då hade jag inte så fel värmen ligger på ca 20 grader
2 svar · 1,7k läst
BirgitS
BirgitS: Eftersom det står FM Mattson på den kan du ju försöka med att kontakta deras kundtjänst: http://www.fmmattsson.se/kontakt/
1 svar · 3,6k läst
·
M
munge: Jag har en Hansgrohe duschblandare som levererar för varmt vatten jämfört med vad skalan visar. Vad jag förstår så ska man kunna dra ut (det högra) vredet och sen sätta tillbaka det i ett läge som stämmer bättre med graderingen. Dock sitter vredet hårt som tusan. Någon som vet om det måste stå i något visst läge eller om det krävs något annat trick för att få loss det? (Det
0 svar · 2,4k läst
·
R
rsa: Hej! Det blev ett par mineritskivor (fibercementskivor) som jag tänkte limma med PL400 och skruva med lättbetongskruv. För att det ska bli lite "styvare" i hålen limmade jag fast plastbrickor (15mm) på skåpen och sen limmar jag fast dem i skivan också. Skenorna till badrumsskåpen limmar jag sedan utanpå kommande kakel och där det går att skruva skruvar jag :-).
8 svar · 2,2k läst
·
Janus82
Janus82: Skälet till att du ska hålla lite tomrum till brunnen är att det ska vara möjligt att byta brunnen i framtiden om den blir skadad eller om regelverket kräver det. I ett sådant läge är det ju skönt att lämna golvvärmen orörd för att spara tid och pengar.
3 svar · 716 läst
H
hempularen: Njaaa.. det är ju väldigt lite jobb med att skruva dit eller bort fästet. Och om det i krom verkligen är lika på mm när. Så är det (nästan) bara att skruva dit det. Problemet kan vara om klämringsmuttern vid rörkopplingen också är mässingsfärgad på det slutliga röret. För den muttern går inte att få bort på ett enkelt sätt om du vill byta den. Klämringsmuttern pressar ju en
1 svar · 1,7k läst
H
huggan: Ja precis i det förfarandet. Det beror på vilket fabrikat du använder, det står i produktdatabladet.
6 svar · 1,4k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Vår unidrainbrunn sitter på samma ställe som i ditt första inlägg. Det är alltså fall från två håll till brunnen varav det ena fallet är från duschväggen. Men vår duschvägg går inte hela vägen ned mot golvet, utan slutar ca 1,5 cm ovanför. Det möjliggör att fallet kan börja 5 cm utanför duschväggen.
5 svar · 6,8k läst
·
C
cpalm: Brukar finnas en blankett på kommunens hemsida som man skriver ut och fyller i. Mer eller mindre en formalitet, men givetvis kostar det pengar att ansöka... Instämmer med övriga angående urinseparering, finns bara fördelar - mindre volym = mindre frekvent byten av tunnan, mindre lukt, mindre geggamoja = bättre förutsättningar för förmultning och gratis gödningsmedel. Vi har grävt ett
13 svar · 7,2k läst
S
shomakie: Vattna o sen lägger du en plastbit över så håller plasten betongen fuktig.
1 svar · 2,0k läst
N
nht1: Hej, någon som provar att måla kakelfog? Testade lite med vanlig matt väggfärg och det verkar ju fästa och ser ok ut. Tack på förhand
0 svar · 1,3k läst
G
Gallianoman: Nu är det i en friggebod och även om det är plastmatta inlagd så är det inget våtrum med tätskikt och så... Jag har nu lyckats borra ett sikthål och lyckats gräva mig fram dit jag ska... Snart dags att uppsöka rinkabyrör och få hjälp med att plocka ihop det jag behöver... Men av inlägget ovan fattade jag inte riktigt - kan man välja mellan klosettanslutning och WC-anslutning? Är
6 svar · 909 läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Jag skulle inte säga att det är ok att bryta mot lagen bara för att risken för att åka dit är obefintlig. Men du har ju rätt i att det är ingen ko på taket, så länge man vet vad man gör. Det är säkerheten jag avsåg, inte det juridiska. Ett fall för juridiken blir det om man inte vet vad man gör och orsakar en olycka. Så Staffan och Daniel, ni kanske kan förena era krafter och
16 svar · 5,0k läst
L
lvedin: Ok.
9 svar · 10,7k läst
·
L
9 svar · 10,7k läst
·
K
Krypstocken: [citat] Vanligt väggspackel
3 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.