Förhoppningsvis är ju mattan limmad väl. Risken är ju annars att du i princip drar loss mattan från limmet mot golvet under mattan.

Du har samma silikon under stolen som det du ser på sidan. Silikon i sig är ett limmande medel, men det behöver ett dygn på sig att bli fast i formen.

Det viktiga är ju att toalettstolen vilar direkt på silikonen och gör så hela vägen runt.

Sen låt verkligen gå minst 24 timmar innan belastning. Annars kanske du pressar bort silikon på ett ställe och infästningen blir ojämn och kan släppa över tid.

Så gör som tidigare sagts av andra. Skär bort stolen försiktigt med skarpt blad. I värsta fall, krossa toaletten i bitar metodiskt och var redo att torka spillvatten. Det är ingen risk för avloppet att du tar bort eller tar sönder toaletten i sig.

När det du gjort det kommer du säga "Jaha, det var inte svårare" :)

Jörgen Ö. Sitter det tillräckligt hårt då??
Det är ju våtrumssilikon som stolen sitter med nu men den sitter ju inte fast.
vill inte sätta samma klet igen med samma resultat

L
Mattan ny , fet på ytan , inte rengjord innan limning
Kan göras ren med nafta och sedan disk eller tvätt medel , ingen aceton , bensin eller dyligt då smäter mattan
Glöm inte som dom säger att ställa stolen på några stickor , om den behöver tas bort av någon anledning

L Liteavvarje skrev:
Mattan ny , fet på ytan , inte rengjord innan limning
Kan göras ren med nafta och sedan disk eller tvätt medel , ingen aceton , bensin eller dyligt då smäter mattan
Glöm inte som dom säger att ställa stolen på några stickor , om den behöver tas bort av någon anledning
T-röd då?

H hellepiano skrev:
Jörgen Ö. Sitter det tillräckligt hårt då??
Det är ju våtrumssilikon som stolen sitter med nu men den sitter ju inte fast.
vill inte sätta samma klet igen med samma resultat
Det sitter, när man gör på rätt sätt. :-)

L
H hellepiano skrev:
T-röd då?
Vet inte hur T-röd är på linoliummatta som jag tror du har , utan kan kanske bli matt , inget kul att se mot blankt

Y
Jag vill minnas att Gustavsberg avråder att limma när man har matta just för att folk då drar loss mattan ifrån grunden.

Vilket jag nu såg att JohnnyViking nämnde.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.